نکات ابتدایی برای هر عکاس

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۱۲-۱۶ ۱۵:۵۰:۵۲ ب ظ

درود بر دوستان عزیز پیکسمری در این مقاله به دنبال توضیح برخی نکات در عکاسی هستیم، که بسیار پایه ای اند، اما رعايت کردن آن، حتی برای عکاسان حرفه ای هم گاهاً ضروری میشه، پس برای تکرار هم شده این مقاله را مطالعه کنید، تا بتوانید عکس هایی بی نقص بگیرید. 

نکات پایه ای عکاسی

به عنوان یک عکاس که تجربه زیادی هم در کار داره و هم در نوشتن مطالب آموزشی عکاسی، بار ها برام پیش اومده که موقع عکاسی یا آموزش اون، مشکلاتی پایه ای رو از عکسا دیدم، حتی با اینکه یه عکاس حرفه ای عکسا رو گرفته، یا حتی عکس هایی که توسط بزرگان این صنعت گرفته شده، درسته که خیلی چیز ها سلیقه ای هستش، اما مهم ترین چیز اینه، که یک سری اصول باید ملکه ذهن باشه، حالا چه ازش استفاده شه، چه نشه، تا با آزادی عمل و تفاوت بیشتری بشه کار کرد و در عین حال نتایج قوی تر از همیشه ظاهر بشه، خوب اگه بخوام این مطلب رو شروع کنم، هیچی مهم تر از این نیست که صبر رو سر لوحه کارتون قرار بدین، به دقت و سر کیف برای ثبت عکس هاتون فکر کنید و عجله رو از خودتون دور کنید، نیاز نیست حتما صد تا عکس بگیرید، تا بتونید چهار تا عکس خوب بگیرین، یه عکس بگیرین ولی همون رو بی نقص انجام بدین، اینجوری هنر رو در غلظت بالا تری می تونید به کار ها تزریق کنید، این صبر به شما فرصت میده تا لوکیشن عکاسی خود را هم از نظر همنشینی میان المان ها بررسی کنید و هم اطلاعات شما رو از وضعیت نور، قاب، سوژه، رنگ ها و اتمسفر مناسب بالا می بره، که بسته به انتخاب شما می تونه، خلاقیت، اصالت و یا حتی تحول رو وارد کارتون کنه.

نکات پایه ای عکاسی

از صبر بگذریم، قابت رو خوب بستی، خیلی پایه ایه، همون چهارچوب همیشگی، ولی با این دید، که چی بهتر ه توش باشه چی نباشه، چقدر باشه چقدر نباشه، حتی مهمه که چیجوری باشه، قاب بندی خیلی چیزا رو تعیین می کنه، از همنشینی بگیر تا فوکوس و فضای مثبت منفی و نور، پس دنیات رو از قابی انتخاب کن، که بیشترین تأثیر رو روی هدفت از عکاسی داره و بازی کردن باهاش رو از دست نده، تا خلاقیتت مجالی برای عمل داشته باشه.

خیلی از عکس ها هستن که فقط با تغییر دادن زاویه عکس با سطح میشه یه عکسی که تو انبار بوده رو وارد یه نمایشگاه هنری کرد، حالا چه برسه به کات کردن عکس ها و تصاویر، پس قابتون رو همیشه زیر نظر داشته باشید، قبل، حین و حتی بعد از عکاسی، قابتون رو بشناسید.

ممنون که مثل همیشه همراه با پیکسمر هستید، برای کسب اطلاع از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما، سایت و صفحه اینستاگرام پیکسمر را دنبال کنید. 


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۱۲-۱۶ ۱۴:۴۸:۴۲ ب ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com