استفاده درست از فضای منفی

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۸-۲۵ ۱۷:۱۱:۴۴ ب ظ

در این مقاله به دنبال استفاده از محیط منفی در قاب عکاسی شما هستیم، تا بتوانید با این روش بر روی اهمیت و زیبایی تصاویر خود تاکید کنید، پس با پیکسمر همراه باشید، تا این مقاله را از دست ندهید.

negative space photography

فضای منفی، اتمسفر و محیط اطراف سوژه می باشد، که به عنوان رابط میان سوژه و بک گراند عمل می کند، حال اگر فضای منفی قوی باشد، خود نیز جزئی از بک گراند می شود، برای افزایش تاکید و گیرایی تصاویر خود، توجه کنید که فضای مثبت عکس شما که سوژه در آن متمرکز است، به واسطه بیشتر بودن وسعت فضای منفی، تبدیل به سوژه اصلی شده است.

شما با افزایش فضا منفی در عکس های خود، اهمیت سوژه خود را دو چندان می کنید، این به دلیل ایزوله کردن سوژه و نرم تر کردن فضای منفی در تصویر شما ایجاد می شود. 

راه دیگری برای ایجاد این فضای منفی فوکوس شما بر روی سوژه اصلی است، بدین طریق که این فوکوس به تنهایی باعث محو شدن دیگر المان های حاضر در تصویر است، مانند عکاسی لانگ اکسپوژر که سوژه ثابت باشد و بقیه المان ها به دلیل حرکت اجسام حالت تاری را به خود می گیرد. 

negative space photography

در نهایت باید توجه صد درصدی خود را از روی سوژه بر دارید و کمی هم به فضای اطراف آن توجه کنید، با این کار هم چینش اجزا را می توانید، به درستی انجام دهید و هم درک بهتری از فضای منفی خواهید داشت، اوایل دوره ای که این نگاه را در خود می پرورانید، مشکلاتی اعم از عدم تمرکز نمایان می شود، اما در یاد داشته باشید، که استفاده مناسب شما از هر آنچه که در اطراف سوژه شما وجود دارد، می تواند هم سوژه شما را بلد تر کند و هم از ناهماهنگی های محیط و هدفتان بکاهد. 

فراخ ترین فضای منفی موجود آسمان است، که البته ساده ترین و یک دست ترین آن نیز می تواند باشد، با این فضا شروع به تغییر دید خود کنید و زمانی که امادگی لازم را در خود دیدید، می توانید این دید را بیشتر و بیشتر در تمامی سبک ها و استایل های عکاسی خود استفاده کنید. 

ممنون که با مقاله ای دیگر همراه پیکسمر بودید، برای اطلاع از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما، صفحه اینستاگرام و سایت پیکسمر را دنبال کنید. 

 

 


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۸-۲۵ ۱۵:۳۶:۰۱ ب ظ

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com