چگونگی ثبت تایم لپس

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۵-۰۴ ۱۳:۲۳:۴۷ ب ظ

شاید بارها شده باشد که حرکت ابر ها و یا گل دادن گیاهان را به صورت تایم لپس تماشا کرده باشید، با پیکسمر همراه باشید تا بتوانید به راحتی تایم لپس های زیبا بگیرید.

ساعت

تایم لپس تشکیل شده از چندین عکس است، که به صورت هماهنگ پشت سر هم قرار می گیرد، تا فیلمی از تغییر و تحول سوژه را نمایان کند.

پس تایمی را که برای ثبت عکس، میان عکس ها به عنوان تایم انتظار در نظر می گیریم، باید با توجه به سرعت تحول سوژه انتخاب کنیم، مثلا برای ثبت حرکت ابر ها می تواند بین دو تا ده ثانیه باشد و برای عملیات ساخت و ساز یک آپارتمان می تواند چند ساعت تا چند روز باشد، اما جدای از این تایم باید تحرک دوربین را به حداقل رساند، پس دوربین را بر روی سه پایه بگذارید و برای اطمینان پیدا کردن از موقعیت آن جای قرار گیری پایه ها را علامت گذاری کنید، می توانید از ژیروسکوپ دوربین برای ثبت زاویه عمودی و افقی دوربین استفاده کنید، اگر به اسلایدر دسترسی دارید حرکت جزئی ایجاد شده توسط آن به نتیجه نهایی شما شکل و شمایل متفاوت تر و روان تری می دهد، سلایدر های متفاوتی در بازار وجود دارند که بعضی از آنها قابلیت برنامه ریزی از قبل هم دارند، بدین صورت می توانید جلوه های خاص فیلمبرداری را به عکاسی اضافه کنید.

نکته اساسی دیگه فوکوس تصویر است، برای اینکه تصویر هیچ وقت از فوکوس تنظیم شده بر روی سوژه خارج نشود. پس از تنظیم فوکوس با هر طریقی که راحت تر هستید، فوکوس اتوماتیک بر روی لنز و دوربین را خاموش کرده و بر روی تنظیم دستی قرار دهید، برای اطمینان بیشتر از ثابت موندن تنظیم فوکوس خود، بر روی حلقه تنظیم فوکوس لنز چسب بزنید.

تنظیمات شاتر و ایزو خود را بر روی تنظیم دستی قرار دهید، تا تفاوتی ناخواسته در نتیجه نهایی ایجاد نکند، اما بهتر است به واسطه هیستوگرام ال سی دی تمامی نور ها را زیر نظر بگیرید، تا در صورت نیاز تغییرات مناسب را اعمال کنید، چه به صورت دستی و چه توسط ابزار های تخصصی.

عکس های خود را در فرمت Raw 

بگیرید تا کیفیت نهایی فیلم شما بالاتر باشد، در صورتی که کیفیت برای شما اهمیت کمی دارد از فایل JPEG

استفاده کنید، چرا که تایم لپس به صورت باور نکردنی می تواند تعداد شات های زیادی را بر دوربین شما اعمال کند.

موسیقی خود را از قبل انتخاب کنید تا بتوانید بهترین ایده را برای چگونگی ثبت تایم لپس خود داشته باشید، و حتما تمامی شرایط های محیطی را با استفاده از نرم‌افزار های مناسب بررسی کنید تا آمادگی هر احتمالی را داشته باشید.

Intervalometers

از تجهیزات مورد نیاز این سبک عکاسی می باشد تا بتوانید تنظیمات دوربین را که بر پایه زمان کار می کنند، کنترل کنید تا در محدودیت های تنظیمی دوربینتان قرار نگیرید، در صورت در دسترس نبودن آن می توانید از نرم‌افزار های مناسب که جایگزین اینتروالومتر اند استفاده کنید، مانند : 

D-Software Cam Control 

Nikon Capture 4.0

برای نیکون و

DSLR Remote Pro 

inPhoto Capture

برای دوربین های کنون، فقط به یاد داشته باشید که دوربین شما باید بتواند یا از طریق وای فای و یا از طریق کابل به لب تاپ شما متصل شود.

خوب می ماند پردازش تصاویر برای تبدیل آنها به یک فیلم روان و جذاب که در مقالات بعدی در این رابطه توضیحات کاملی را ارائه می دهیم.

پس برای اطلاع بیشتر از اخبار و اطلاعیه های مهم ما صفحه اینستاگرام و سایت ما را دنبال کنید.

و حتما ما را با فرستادن تایم لپس های زیبا و خاص خود خوشحال کنید.


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۵-۰۱ ۱۰:۵۷:۲۳ ق ظ

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com