چگونگی عکاسی از مواد غذایی

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۵-۰۴ ۱۴:۳۱:۲۱ ب ظ

عکاسی مواد غذایی از سخت ترین انواع عکاسی و قرار هست در این رابطه به صورت مفصل صحبت کنیم، پس با پیکسمر همراه باشید تا بتوانید در این سبک از عکاسی بدرخشید.

pizza

برای انجام عکاسی غذایی خوب، باید از تمام خلاقیت خود در چینش مواد در کنار هم بهره ببرید، عکاسی از مواد غذایی مثل نقاشی کردن است، پس باید آماده چینش و نقاشی کردن تصاویر خود با مواد غذایی و وسایل آشپزخانه باشید.

سه پایه از مهم ترین ابزار این سبک از عکاسی است، چرا که می تواند لرزش دست شما را بگیرد و شما را از درد کمر و گردن برهاند.

دیفیوزر و رفلکتور بار ها مفید بودن خودشان را در بازی با نور که مهم ترین اصل عکاسی است، ثابت کرده اند. پس وجود آنها به نحوی الزامیست، هیچ محدودیتی در استفاده از لنز وجود ندارد، ولی همیشه در نظر داشته باشید که این نوع از عکاسی را با بالا ترین سرعت ممکن و کم ترین ایزو به اتمام برسانید، تا عکس های شما شارپ تر و زنده تر باشند.

استفاده از هیستوگرام به شدت پیشنهاد می شود، چون در این سبک از عکاسی با رنگ های زیادی کار داریم و ممکن است ال سی دی یا چشمی دوربین تمام آنچه را که بر سر نور می آید را نشان ندهند.

همراه خود کارت حافظه و باتری اضافه داشته باشید تا بتوانید سرعت کار خود را بالا ببرید.

از نور طبیعی غافل نشوید، و با استفاده از ادوات مناسب از نور خورشید به نفع خود استفاده کنید، از محدود کردن آن گرفته، تا تغییر آن.

با اوامر آشپزخانه یا کافه به خوبی آشنا شوید، و تزئینات مناسب را نیز در خواست کنید، ارتباط شما با کارکنان مجموعه بسیار می تواند برای شما مفید باشد و وقت زیادی را برای شما در پیش بردن تفکر و ایده عکاسیتان حفظ می کند.

از آنها بخواهید تا دستانشان به خوبی تمیز کنند یا از دست کش استفاده کنند، اگر قرار هست دستی در تصویر ثبت شود، بهتر است قبل از آن توسط کرم مرطوب کننده سطح دستشان را براق و تازه کنند.

برای افزایش دقت بر روی یک سوژه از اپرچر پایین، و برای نشان دادن چندین سوژه در کنار هم از اپرچر بالا استفاده کنید، اما دقت کنید تا ایزوی خود را بیش از حد بالا نبرید. استفاده از فیلتر پلاریزه می تواند گرمای خوبی را به مواد غذایی بخشد، پس حتما از آن استفاده کنید.

از قبل با کارفرما هماهنگ کنید، تا لوازم سرو و تزئینات مناسب را تهیه کنند، اگر هم خودتان چند بشقاب زیبا و لیوان آنتیک به همراه داشته باشید حرفه ای تر بودن خود را اثبات کرده اید. به همراه خود چند ورق مقوا با رنگ های متفاوت و زیبا به همراه داشته باشید تا اگر نیاز بود از آنها به عنوان بک گراند استفاده کنید.

حتی پارچه های رنگی و سبد های چوبی در کنار مواد اولیه هر غذا، می توانند جلوه ای خاص به عکس شما ببخشند، پس سعی کنید با استفاده از مواد مربوط به غذا از جمله مواد اولیه آن نهایت استفاده را ببرید، تا سوژه خود را در حداکثر توجه قرار دهید.

توجه بیننده به سوژه مورد نظر شما مهم ترین نکته در این سبک از عکاسی است، پس باید به نحوی از نور استفاده کنیم تا سوژه خود را بلد ترین جز عکس کنیم، پس با پیکسمر همراه باشید تا در مقاله بعدی چگونگی نور پردازی برای این سبک از عکاسی را آموزش دهیم.


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۵-۰۱ ۱۱:۰۴:۵۰ ق ظ

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com