تئوری شکل گیری در هنر عکاسی

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۲:۵۷:۴۳ ب ظ

امروز به دنبال تلفیق تئوری شکل گیری یا Gestalt در روانشناسی با هنر عکاسی هستیم، پس با پیکسمر همراه باشید تا تمام آنچه را که برای تاثیر گذاری بیشتر نیاز دارید را فرابگیرد.

اول باید شاخصه های تاثیر گذار بر روی تئوری را معرفی کنیم که در عکاسی برایمان مهم است، به طور مثال هم نشینی و یا قرار گیری اجسام در کنار هم به صورت ناخودآگاه در ذهن ما احساس آشنایی را میان اجسام ایجاد می کند، وقتی در مجلسی دو نفر که هیچ کدام را نمی شناسیم را کنار هم می بینیم به صورت ناخودآگاه تصور می کنیم، ارتباطی میان آن دو وجود دارد، در صورتی که این فقط یک تصور است که توسط چشمان ما ایجاد شده.

قدرت تصحیح و یا کامل کردن ذهن انسان از دیگر شاخصه های این مبحث روانشناسی است، مانند وقتی که ما کلمه ای ناقص و یا جا افتاده را در جمله به صورت صحیح می خوانیم ولی خود متوجه آن نمی شویم.

تداوم از علایق تصورات هر انسانی است، به طور مثال وقتی تصویری از دو نفر بر روی پل می بینیم ذهن ما مسیر آنها را به صورت ناخودآگاه بر روی پل به سمت انتهای پل تجسم می کند، در صورتی که شاید سوژه ها به دنبال پرت کردن خود از روی پل هستند.

جدایی بدین معنی که سوژه مورد نظر برای دیده شدن و در مرکز توجه قرار گرفتن باید تفاوتی از نظر ظاهری یا مکانی با دیگر اجزای صحنه داشته باشد.

از شباهت ها و نزدیکی ها برای منسجم کردن ایده عکاسی خود استفاده کنید، به نحوی که خصوصیات بسیاری را می توانید، در میان سوژه های خود بدین گونه به اشتراک بگذارید و یا آنها را پر رنگ تر کنید تا تاثیر گذاری اثر را افزایش دهید، پس به سادگی می توانید به واسطه نزدیکی اجسام به یک دیگر مفاهیم ظریف را واضح و روشن به تصویر بکشید.

قوانین بالا را با هم تلفیق کنید، خلاقیت را بار دیگر به تصویر بکشید و همیشه به دنبال تحویل عیان و ساده مفهوم نباشید، پشت پرده تهیه یک عکس صد ها بار مهم تر از خود تصویر است، چرا که مفاهیم وقتی تاثیر گذار می شوند که توسط بیننده کشف شود، برای اینکار نیاز دارید مانند طراح یک بازی عمل کنید و بیننده را به چالش بکشید، تا خود به مفهوم عکس پی ببرد، برای این کار باید جذبه را وارد عکس خود کنید، که جذبه خود مبحثی کاملا وسیع می باشد و دقت زیادی نیاز است تا بتوان از آن به درستی استفاده کنید.

ممنون که با ما همراه بودید، برای اطلاع بیشتر از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما، صفحه اینستاگرام و سایت پیکسمر را دنبال کنید.


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۱:۳۹:۱۷ ق ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com