مجموعه نکات قبل از انجام پروژه 2

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۴-۱۲ ۱۵:۳۲:۵۵ ب ظ

خوب شاید بعد از باطری وقت این باشه که تجهیزات خودتون رو تمیز کنید .

در ادامه با پیکسمر همراه ما باشید.

دوربین

البته به شخصه پیشنهادم اینه که بعد از اتمام پروژه این کار رو تکرار کنید تا هم دوربینتون سالم بمونه هم تجهیزاتتون.

خب اول باید باطری رو در بیارید بعد لنزتون رو با دستمال عینک تمیز کنید، دقت کنید که از محلول تمیز کننده استفاده نکنید بهتره چون ممکنه فیلتر لنز رو کدر کنه، دقت کنید فیلتر لنزتون رو هر چند وقت یکبار در بیارید و شیشه لنزتون رو هم پاک کنید من به شخصه سه ماه یک بار اینکار رو می کنم حالا بستگی داره چقدر از دوربین خودتون تو این مدت استفاده کرده باشید.

اسپری

هر شیش ماه یکبار هم اینه درونی دوربین رو تمیز کنید که آموزش دقیقش رو هم تو یه پست دیگه میزارم.

دوربین 7دی

حالا محفظه های دوربین رو بهتره با باد تمیز کنید ولی دقت کنید که برای اینکار از سشوار استفاده نکنید چون سشوار به خاطر سیم پیچی که درونش داره می تونه همزمان پالس الکتریکی ناخواسته براتون بفرسته و به مدار های دوربینتون صدمه بزنه، بهترین وسیله برای اینکار دمنده های پمپی هست اما هر چقدر کمتر اینکار رو کنید بهتره چون هم ممکنه پیچ لنز شل شه هم ممکنه گرد و غبار هوا روی لنز بشینه.

فیلمبرداری

خوب ادامه مطالب رو برای تمیز کردن دوربینتون بهتره هر دو ماه یک بار انجام بدین.

لنز رو جدا کنید ، درپوش بدنه دوربین رو بزارید و در محیطی که هوا کمترین جریان رو داره به کارتون ادامه بدین، اول دور لنز رو با پارچه خشک تمیز کنید ، اگه محل اتصال لنز با دوربین فلزیه از پارچه جداگانه برای نظافتش استفاده کنید چون ممکنه تراشه های فلزیش بعدا به شیشه لنز آسیب بزنه. 

برای تمیز کردن شیار های لنز بهتره از گوش پاک کن و آب مقطر استفاده کنید و دقت کنید تا فشار بیش از حد وارد نکنید و حواستون باشه که پرز های گوش پاک کن لایه درزش گیر نکنه چون خودش معدن گرد و غبار میشه، الان وقت تمیز کردن لنز دوربین، با پنبه نم دار ( آب مقطر ) لنز رو مرطوب کنید و با دستمال عینک خشک به صورت دایره ای تمیزش کنید و باز هم تکرار می کنم از فشار اضافی خود داری کنید.

لنز دوربین

الان که لنزتون تمیز شد وقته تمیز کردن شیار های دوربین که باز هم از تکنیک باد، گوش پاک کن، دستمال واس استفاده کنید و مطمئن شید تمامی رطوبت حاصل از آب مقطر از بین رفته باشه.

برای تمیز کردن ال سی دی دوربین به هیچ عنوان از شوینده استفاده نکنید و به راحتی می تونید با پنبه مرطوبش کنید و بعد دستمال بکشید. 

اگه چربی سطوحی که دارید تمیز می کنید زیاد هستش، محلول آب مقطر و الکل ۵۰ درصد بی رنگ توسط پنبه سریعابه صورت دایره ای از درون به بیرون بکشید و با دستمال خشکش کنید ولی توصیه نمیشه که این کار به مراتب تکرار شود.

و همیشه مواظب باشید که قبل تمیز کاری دستتون رو با اب و صابون بشویید تا دستتون چربی نداشته باشه وقتی کارتون تموم شد می تونید لوازم تمیز کاری خودتون رو با شوینده آب مقطر و الکل تمیز کنید تا چربی های جذب شده که بهشون نفوذ کردن شست شن.

اگه از برس استفاده می کنید بهتره از جنس موی شتر یا موی طبیعی و نرم باشه تا روی تجهیزاتتون خط نندازه.

تمیز کردن لنز

همون طور که به تمیزی خودتون اهمیت می دید به تمیزی دوربین خودتون هم اهمیت بدین چون دوربین جزئی از بدن شماست و همیشه باید این اتصال روحی رو با دوربین حس کنید هر وقت فک کردین این عضو از بدنتون نیاز به تمیز کاری داره با دقت اینکار رو کنید تا هم عکاسی بهتر ثبت کنید هم دوربینتون رو برای مدت زمان بیشتری استفاده کنید.

یادتون نره برای اطلاع پیدا کردن از جدید ترین اخبار ما، سایت و صفحه اینستاگرام ما رو دنبال کنید.

دوست دار لحظه های شما پیکسمر.


در دسته بندی : - عکاسی - فیلمبرداری

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۴-۰۳ ۰۰:۵۱:۰۸ ق ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com