محله عودلاجان (لوکیشن در تهران)

آخرین ویرایش در ۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۳:۰۱:۵۵ ب ظ

عودلاجان


گالری عکس ها

عودلاجان

عودلاجان

عودلاجان

عودلاجان

عودلاجان


آدرس

تهران خیابان خمینی پایین تر از چهار راه سرچشمه کوچه برازجان


درباره لوکیشن

محله‌ی «عودلاجان» ، یکی از مناطق قدیمی تهران در نزدیکی بازار بزرگ تهران است، که محل سکونت بسیاری از مشاهیر مانند: قوام‌الدوله، خاندان مستوفی و سیدحسن‌مدرس بوده است!‌

«بازارچه صنایع دستی عودلاجان» مکانی است که شما را به سالهای دور میبرد؛ طراحی و بافت سنتی اینجا و خلوتی اش نسبت به بازاربزرگ این امکان را میدهد، که با خیالی راحت اینجا قدم بردارید و از فضایش لذت ببرید‌.

ابتدای بازار بستنی‌ و فالوده فروشی به سبک و سیاق قدیم کام هر گردشگری را شیرین میکند و به ادامه‌ی راه دعوت میکند؛ وجود حجره‌های قدیمی و عرضه‌ی محصولات صنایع دستی شهرهای ایران، یکی دیگر از جذابیتهای این بازار است!‌

غیر از محصولات دکوری و صنایع دستی، پوشاک و کفش و گیوه هم در اینجا بفروش میرسد که مشتریان خاص خود را دارد.‌

در روزهای عادی سال، اگر گرسنه بودید و دلتان هوس غذای سنتی ایرانی کرد، می توانید سری به تیمچه اکبری در این بازارچه بزنید و دیزی خوشمزه ای نوش جان کنید. تیمچه اکبری اولين بانك ايران بوده و قدمت آن به دوران قاجار بازميگردد و اكنون تبديل به ديزى سرا شده. 

اگر گذرتان به کوچه برازجان افتاد، غیر از باقیمانده‌هایی که از خانه‌های ویران شده در این کوچه می‌بینید، نقاشی‌های دیواری نظرتان را جلب می‌کند که با رنگ قرمز روی دیوارها تصویر شده است. این آثار را هنرمندی به نام «میرزا حمید» در قالب نمایشگاهی که ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز آن را دایر کرده، خلق شده است. میرزا حمید که پیش از این نقاشی‌های بسیاری بر دیوارهای خیابان حضرت ولی‌عصر(عج)، سیدخندان، فلسطین، شوش، انقلاب و جاهای دیگر کشیده، دیوارهای کوچه برازجان را از هنر خود بی‌نصیب نگذاشته است. او با ابزار انسان نخستین (دیوار و رنگ اخرایی) تصویرهایی ساخته است؛ تصاویری شبیه همان غارنگاری‌هایی که از پس این همه سال هنوز رازآلودند.

اوایل که ساخته میشه دست صنف صراف‌ها و زرگرها بوده و بیست سال بعد زمان فتحعلی شاه قاجار سال ۱۱۷۳ به اولین بانک ایران تبدیل میشه.

محله عودلاجان اون وقتا بیشتر یهودی‌نشین و زرتشت‌نشین بوده و یهودی‌ها از این صرافی پول وام می‌گرفتن.

این بانک بعد از انقلاب تعطیل میشه و سال نود بازسازی و در نهایت به دیزی‌سرا تبدیل شدش، دیزی‌هاشم خیلی معروفه، حالا باس رفت و تست کرد. 

همین حالا عکاس و فیلمبردار خودت رو با پیکسمر رزرو کن

تا بتونی تو سریع ترین زمان ممکن به حرفه ای ترین عکاس و فیلمبردار ممکن وصل شی، تازه می تونی از اینجا کلی لوکیشن عکاسی در تهران پیدا کنی، یا حتی همه چیز رو در رابطه با عکاسی و فیلمبرداری با مقالات آموزش عکاسی و فیلمبرداری یاد بگیری.
 برای کسب اطلاعات بیشتر از تازه ترین اخبار و تخفیف های عکاسی و فیلمبرداری ما، سایت و پیج اینستاگرام پیکسمر را دنبال کنید.


در دسته بندی : - لوکیشن شهری

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۵۳:۲۸ ب ظ

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com