عکس چیست؟

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۹-۲۲ ۱۲:۱۵:۰۲ ب ظ

درود بر دوستان پیکسمری عزیز در این مقاله به دنبال طرح سوال هایی هستیم، که به واسطه آنها می توانیم، هنر خودمون رو افزایش بدیم، پس با پیکسمر همراه باشید، تا به راحتی بتوانید خودتان را سنجش کنید.

عکاسی

تا حالا شده به اینکه عکاس کیه فکر کنید؟

اگر نکردین بهتره یه سؤال دیگه بپرسم، تا حالا شده به اینکه عکس چیه فکر کنید؟

خوب این سؤال رو در چه عمقی از ادراک باید جواب بدیم، اگه بخوایم ساده بش نگاه کنیم، عکس میشه یه چهار چوب که تشکیل شده از چندین پیکسل که می تونن رنگی یا سیاه و سفید باشن، خوب به نظرتون معنی دار بودن محتوا توی عکس مهمه؟

قطعاً بله، ولی همیشه نه، چون بعضاً به عکس میشه به عنوان یه نقاشی نگاه کرد، شاید شما به دنبال ثبت چیزی باشید، که بیشتر حالت هنری داشته باشه تا حالت معنایی و این خودش یک معنی بزرگه خلق اثر برای رسیدن به ذوق هنری، خوب پس هر طور به عکس نگاه کنی، هر عکس یه هدف پشتش داره، حالا این هدف می تونه بی معنی یا با معنی باشه، هدف شما عکاسی چیه، این مربوط به خودتون هستش و همین هدف شما هست که باعث میشه عکس معنی پیدا کنه، خوب جالب شد نه؟ داریم به جا های جالب تری میرسیم، پس اگه بخوایم عکس رو توصیف یا معنی کنیم، کامل ترین حالت اون می تونه این باشه، تصویری که فرد عکاس برای هدفی معین در ذهن خود، که به رساندن پیامی توسط او به بیننده منجر شود، گفته می شود.

خوب از این سؤال هایی که مطرح کردیم، به جوابی جامع رسیدیم، که می تونه منجر به نشون دادن نقشه راه شما برای ثبت هر عکس بشه، پس هدف، معنی و پیام هر عکس قابل تأمله، یا به نحوی دیگه اگه بخوام این موضوع رو بیان کنم، که حالتی به یاد ماندنی تر به خودش بگیره، باید گفت در عکاسی فرد عکاس در هر لحظه از پروسه ثبت عکس که سپری می کند، بر سه سوال طلایی از کار خود واقف است، چرا؟

چگونه؟ یا چی؟ 

چطور؟

با جواب دادن به چرایی هدف را مشخص، با جواب دادن به چگونه یا چی می توانیم به معنی و مفهوم عکس دست یابیم و برای چطور هم بر اساس جوابی که می دهیم، سناریوی بصری را تصور می کنیم، که با نحوه ای درست از عکاسی می توانیم بدین واسطه سه سوال را با هم جواب دهیم، خوب تا اینجای کار با عکس آشنا شدیم

برای خواندن ادامه مطالب و مقالات دیگر ما، سایت و صفحه اینستاگرام پیکسمر را دنبال کنید. 


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۹-۲۱ ۱۴:۲۶:۵۰ ب ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com