نکات عکاسی از سازه ها

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۵-۰۲ ۱۱:۴۵:۵۷ ق ظ

در زمینه عکاسی از ساختار ها و ساختمان ها چندین نکته و تکنیک وجود دارند که می توان با استفاده از آنها سطح عکاسی خود را نه تنها در عکاسی از ساختمان بلکه در تمامی سبک های عکاسی بالا ببرید، پس با پیکسمر همراه باشید تا بتوانید به درستی این نکات را فرا بگیرید.

هیچ محدودیتی در استفاده از ابزار و تکنیک ها در این سبک وجود ندارد، چرا که شما به جسمی بی جان با عکاسی خود جان و معنی جدید می بخشید، پس از خلاقیت خود به هر طریق ممکن استفاده کنید.

می توانید با استفاده از لنز های فیش آی تصاویری مانند آنچه پرندگان از محیط می بینند بگیرید، با لنزی واید می توانید وسعت بیشتری از ساختار ها را در یک قاب ثبت کنید، که می تواند برای عکاسی از درون یک مجموعه بسیار مفید باشد، یا با استفاده از لنز زوم می توانید ساختار بیرونی یک ساختمان را برای ثبت تصویر خاص زیر نظر بگیرید، یا حتی با لنز های Tilt Shift، پرسپکتیو و فوکوس را به بازی بگیرید، پس دست شما باز است که از هر نوع لنزی استفاده کنید، اما در مسیری این اتفاق بیفتد، که به صورت عادی توان دیدن خواص و جزئیات درون تصویر شما وجود نداشته باشد.

 

لنز

 

به نور و شارپنس توجه ویژه کنید، اگر به دنبال نشان دادن سختی ها و زوایای مغرور یک سازه هستید، حتما در سرعت بالاتری از شاتر عکاسی کنید، یا می توانید از سه پایه برای کاهش لرزش و سرعت شاتر استفاده کنید. در صورتی که شاتر شما برای مدت زیادی باز باشد، می توان ایزو را کاهش داد و اف را افزایش، که به خودی خود موجب می شود دیتیل تصویر شما بیشتر و دقیق تر شود.

می توانید با کاهش سرعت شاتر در شب، عکس های رنگارنگی از عبور ماشین ها را ثبت کنید، به این تکنیک لانگ اکسپوژر می گویند، که در مقالات بعدی به صورت کامل در این رابطه صحبت خواهیم کرد. 

نور را از یاد نبرید، از قانون طلایی به نفع خود استفاده کرده، تا بی روح بودن ساختمان را به گرمای نور خورشید متصل کنید، یا حتی با استفاده از سایه های تشکیل شده توسط خود ساختمان یا ابر ها تصویری کاملا متفاوت از نظر جلوه های بصری و معنای تولید کنید، شب شد؟ چه فرصتی بهتر از این برای نشان دادن زندگی یک ساختمان حتی در تاریکی مطلق، با استفاده از تنظیمات درست می توانید حتی روز را به شب بیاورید، پس تمامی این موارد به آشنایی شما با دوربینتان و درکتان از نور مربوط است، و چه سوژه ای بهتر از ساختمانی بی جان برای تمرین و افزایش درکتان نسبت به نور‌.

HDR را از یاد نبرید، با وجود ثابت ترین انواع سوژه ها، می توانید عکس های پر رنگ و دقیقی با استفاده از تکنیک HDR بگیرید، پس حتما از دوربین و سه پایه خود برای منطبق کردن چندین تصویر با تفاوت های نوری و رنگی، در تولید عکس های HDR استفادهکنید، برای آن دسته از عزیزانی که توانایی ثبت عکس HDR وجود ندارد، نرم افزار Photomatix را پیشنهاد می کنیم تا خودتان بتوانید عکس های مورد نظر را با هم منطبق کنید و نهایت رنگ و شارپنس را شاهد باشید.

پرسپکتیو، قاعده یک سوم، خطوط موازی و مستقیم می توانند همانطور که در نقاشی ها و طراحی های زیبا خیره کننده باشند، در عکاسی شما از ساختار ها برای جذب هر چه بیشتر چشمان بینندگان استفاده شود، فقط چشم ها را باید شست و جور دیگر دید، تا با استفاده از المان های هندسی موجود در ساختار ها، کشش و جذابیت را به شخصیت ساده یک ساختمان اضافه کرد.

اما شاید نکته ای که کمتر به آن توجه شده زیر کف پای شما و یا در بالای سر شما قرار دارد، پس مانند حشره ای بی پروا و آزاد تمامی جهات و زوایا را برای پیدا کردن سوژه خود جستجو کنید، در آخر زیبایی در سادگی است، پس از شلوغ کردن بی مورد تصویر خودداری کنید، و چشمان بینندگان را در کسری از ثانیه مجذوب تصویر ثبت شده خود کنید.

برای اطلاع از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما، صفحه اینستاگرام و سایت ما را دنبال کنید، دوست دار همیشگی عکس های شما پیکسمر.

و باز هم مثل همیشه عکس های خلاقانه و جذاب خود از ساختمان ها را برای ما ارسال کنید.


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۴:۴۱:۴۳ ب ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com