نکات عکاسی طبیعت

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۵-۱۴ ۲۰:۰۳:۱۲ ب ظ

در این مقاله قصد داریم چگونگی ثبت نوار های نوری خورشید را به شما عکاسان هنرمند توضیح دهیم، پس با پیکسمر همراه باشید تا بتوانید از این تکنیک برای زیبا تر کردن عکس های خود استفاده کنید.

sun flare

برای تشکیل نور مورد نظر خود با اپرچر یا اف لنز خود بازی کنید، در این حالت برای ثبت نوری قوی و خشن از اف های بزرگ تر استفاده کنید، اما اگر بدنبال روزنه ای کوچک تر با نوری ملایم هستید بهتر است با اف پایین تر عکاسی کنید.

خورشید را تا حدودی پشت سوژه یا جسمی پنهان کنید، تا نور مستقیم خورشید مانع سیاه شدن تصویر سوژه شما نشود، و بتوانید آن روزنه زیبا از نور را در کنار بقیه اجزا تصویر داشته باشید، حتی می توانید با ثبت قسمتی از خورشید در تصویر، این افکت را بدون استفاده از جسمی به عنوان پوشش ایجاد کنید، اما در صورتی که می خواهید لطیف ترین انوار خورشید را ثبت کنید، دوربین خود را به سمت خورشید بگیرید، ولی خود خورشید را درون قاب خود قرار ندهید.

sun flare

زوایای متفاوت را برای پیدا کردن بهترین تصویر از نظر اندازه و کشیدگی روزنه امتحان کنید، تا هم شکل مناسبی از نوار نوری خورشید را ثبت کنید، هم بتوانید نور مناسبی را برای دیگر اجزای تصویرتان پیدا کنید. برای فیلتر کردن مناسب تر تصویر از فیلتر های پلاریزه و فیلتر Graduated neutral density یا فیلتر ND استفاده کنید.

برای ثبت انوار گرم تر با جلوه ای کاراملی رنگ از دیگر اجزای تصویر، می توانید در زمان های طلایی طول روز یا همان هنگام طلوع و غروب آفتاب عکس های خود را ثبت کنید.

برای جلوگیری از تاری تصویر یا لرزش دست هنگام استفاده از سرعت های پایین تر شاتر، می توانید از سه پایه و شاتر ریموت استفاده کنید، تا هم اف خود را به راحتی افزایش دهید و هم نیازی به افزایش ایزو و نویز در تصویر نداشته باشید.

sun flare

برای فوکوس بهتر می توانید از آپشن Spot Metering و در صورت نبود آن از Partial Metering استفاده کنید.

و در نهایت باید گفت به هیچ عنوان از چشمی دوربین خود در شدت های بالای نور خورشید استفاده نکنید، چرا که چشمی دوربین شما می تواند مانند ذره‌بین عمل کرده و به چشمان گران بها شما آسیب وارد کند.

امیدوارم با مطالعه این مقاله بتوانید عکس های زیبا و خلاقانه ای را ثبت کنید، تا مثل همیشه ما را هم در این تجربه خاص شریک بدانید.

برای اطلاع از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما، صفحه اینستاگرام و سایت پیکسم را دنبال کنید.

 


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۰۹:۳۷:۲۱ ق ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com