تاریخچه عکاسی

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۳-۲۶ ۱۳:۱۵:۳۷ ب ظ

عکاسی چیست ؟

عکاسی علم مهندسی هنر و صنعت است که به وسیله آن نور و اشعه های شبه نور با تسلط به فنون و ابزارمی تواند تصاویرثابتی را خلق کند.

 

چه کسی اولین عکس را خلق کرد؟

نیپس درسال 1822میلادی اولین عکس دنیا را ثبت کرد. وی دریک خانواده ثروتمند فرانسوی درتاریخ 7مارس 1765 چشم به جهان گشود. این مخترع بزرگ بیشتر به عنوان مخترع عکاسی شناخته می شود.

در سال های بعد تالبوت مادوکس پیشرفتی در صنعت عکاسی ایجاد کرد، که به جای الکل از وسایل بروزتری بهره برد و درسال 1888میلادی عکاسی فراگیر شد.

تاریخچه عکاسی

 

 

عکاسی چگونه وارد ایران شده است؟

عکاسی در زمان قاجار در سال 1842 وارد ایران شد و ملکه انگلیس اولین شخصی بود که دوربین را به ایران هدیه داد. همچنین ژول ریشارد اولین عکس را توسط آن دوربین از ناصرالدین شاه و خواهرش ثبت کرد.

آنتوان سوورگین در آن زمان یکی از برترین عکاسان کشور بود که از کل ایران عکس داشت، اما به دلیل بحث با یکی از پادشاهان آن زمان، افراد پادشاه تمامی عکاس خانه وی را به آتش کشیدند.

شاخه های گوناگون عکاسی چیست؟

عکاسی چهره، یکی از شاخه های مهم عکاسی است، که از عکس ساده پرسنلی گرفته  تا عکاسی حرفه ای را شامل می شود.

 

عکاسی مستند، نمایشی از واقعیت پیرامون می باشد و زیر مجموعه های فراوانی دارد، که می توان به عکاسی مستند اجتماعی، عکاسی مستند از طبیعت و غیره اشاره کرد.

 

عکاسی معماری، عکاسی است که در برگیرنده بناهای تاریخی و ساختمان های امروزی می شود. در این عکاسی محیط داخلی بناها نیز بخشی از عکس معماری محسوب می شود.

 

عکاسی مد و تبلیغات، نقش مهمی در معرفی کالا و خدمات دارد و حتی می توان گفت به اقتصاد کشور نیز کمک بسزایی می کند. عکاسان مد و تبلیغات از دانش فنی بالایی برخوردارند و همچنین ابزارهای پیچیده ای را برای نمایش بهتر استفاده می کنند.

 

عکاسی سینما و تئاتر، یکی از حرفه ای ترین بخش های عکاسی می باشد. برخی تهیه کنندگان و کارگردانان برای کاربرد های گوناگون نیازمند عکس های پشت صحنه، هنگام اجرا هستند، زیرا در هنگام تئاتر، نیازمند به پیدایش نقطه های اوج داستان و نمایش هستند.

 

عکاسی نجومی، یکی از شاخه های تخصصی عکاسی است که موضوع آن ستاره ها ، آسمان و کهکشان می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این نوع ازعکاسی به دلیل پیچیدگی زیاد به ابزارهای مختلف و حرفه ای نیاز دارد.

ممنون از توجه شما دوستان پیکسمری، اگر از این مقاله خوشتان آمد، دیگر مقالات ما را در سایت پیکسمر دنبال کنید.


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۳-۲۶ ۱۲:۵۵:۵۱ ب ظ

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com