نکات عکاسی خبری و مطبوعاتی

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۵-۰۸ ۱۲:۰۹:۲۴ ب ظ

عکاسی از کنفرانس های خبری و مطبوعاتی دارای نکات و مسائل مهمی است، که برای عکاسی درست آن، نیاز هست این موارد درش رعایت شود، پس با پیکسمر همراه باشید تا مروری بر مهم ترین این نکات داشته باشیم.

قبل از جمع کردن تمامی لوازم برای رفتن به لوکیشن، حتما زمان بندی های کنفرانس مذکور را تهیه کنید تا از مدت زمان عکاسی و شرایط آن با خبر شوید، سپس با برقرار کردن تماس، با گردانندگان کنفرانس در رابطه با شرایط نورپردازی و فضای لوکیشن صحبت کنید، تا از شرایط محیطی آن با خبر شوید، سپس در رابطه با سوژه های مهم کنفرانس با عوامل نشست، صحبت کنید تا بدرستی بدانید باید به دنبال چه کسی یا چه چیزی برای عکاسی باشید.

یلدا سامت

پس از دست یافتن به اطلاعات لازم می توانید لوازم مناسب پروژه را جمع‌آوری کنید، برای پروژه های طولانی تر از سه ساعت حتما باطری اضافه همراه خود داشته باشید، و اگر از کافی بودن مموری خود مطمئن نیستید، حداقل یک مموری ۸ گیگ به همراه خود ببرید تا در صورت تمام شدن حجم مموری خود بتوانید سریعا به کارتان ادامه بدهید، همزمان اطلاعات مموری پر شده را با انتقال دادن به تلفن همراه یا لب تاپ تخلیه کنید، تا مموری اصلی خود را برای استفاده دوباره، آماده کنید.

در محل برگزاری مراسم تمام سعی خود را بکنید تا با کار خود مزاحم مهمانان و عوامل برنامه نشوید، پس برای این کار دوربین های بدون آینه بهترین انتخاب می باشند، چرا که با دارا بودن حجم و وزن کم تر انعطاف شما را برای عکاسی بالاتر می برند و در ضمن صدای کمتری را در حین عکاسی تولید می کنند.

یلدا سامیت

استفاده از لنز های سریع تر و منعطف تر را به خاطر داشته باشید، و برای این منظور استفاده از لنز های زوم بهترین انتخاب است، البته با توجه به فضای کار می توانید رینج تغییر فاصله کانونی آن را به درستی انتخاب کنید. اما در صورتی که به دنبال نشان دادن جمعیت حاضر یا فضای موجود در کنفرانس هستید بهترین انتخاب لنزی واید و فیکس می باشد.

به دنبال ثبت لحظات مهم باشید، به نحوی که فقط دیدن عکس شما بیانگر داستان کاملی از گردهمایی باشد، لحظات خوش آمد گویی، خداحافظی، نشستن، بر خواستن و صحبت کردن افراد را به درستی و به گرمی ثبت کنید، تا بدین صورت بیننده به داستان پشت هر عکس به راحتی پی ببرد.

به جای بازی کردن با لنز خود برای ثبت قاب های متفاوت، خودتان این نقش را با تحرک خود انجام دهید، بدین گونه می توانید به فرصت های بیشتری برای ثبت عکس هایی با زاویه دید و قاب های متفاوت تر دست پیدا کنید، چرا که در این سبک از عکاسی انتقال احساسات و مفاهیم بسیار مهم تر از کیفیت عکس نهایی است، پس یک داستان کامل و واضح، ارزشمند تر از تصویری با استاندارد های مجله های مد است.

یلدا سامیت

زود تر از موعد حضور مهمانان و سخنرانان، در محل حاضر شوید تا هم نقشه لوکیشن را به درستی درک کنید، هم به درستی بتوانید از نورپردازی مجموعه به نفع عکس های خود استفاده کنید، بدین صورت که پس از این بررسی می دانید چه جایگاهی برای چه حالتی از عکاسی و قابی مناسب تر است، این خود می تواند باعث شود تا در حین برگزاری مراسم، در سریع ترین زمان ممکن آماده عملی کردن دید عکاسی خود شوید.

استفاده از لنز تماما بستگی به شرایط حال گردهمایی بستگی دارد، چرا که اگر عکاسان دیگر از آن استفاده می کنند وجودش می تواند الزامی باشد، اما اگر شما تنها فردی هستید که وظیفه عکاسی از همایش را به دوش می کشید، بهتر است با نور زننده آن حال کسی را خراب نکنید و در عوض نهایت استفاده را از نور محیط ببرید.

اعتماد به نفس داشته باشید و برای ثبت عکس های خود به هر جایی از لوکیشن که اجازه رفتن به آن را دارید استفاده کنید، اگر عوامل اجازه حضور شما بر روی سن یا درون میز گرد را می دهند، حتما ازین فرصت برای ثبت عکس های خلاقانه و گویای خود استفاده کنید، و از هیچ چیز نترسید.

در نهایت باز باید بر نحوه روایت داستان عکس اشاره کنم، چون بیان داستانی جذاب هدف اصلی شماست.

با پیکسمر همراه باشید و برای اطلاع از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما، سایت و صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۰۹:۳۸:۵۱ ق ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com