مقایسه دوربین های Mirrorless و DSLR

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۴-۱۸ ۱۵:۱۳:۵۳ ب ظ

قرار هست دوربین های بدون آینه ( Mirrorless ) و دوربین های آینه ای ( DSLR ) را مورد بررسی قرار دهیم تا برای شما اطلاعات کافی برای انتخاب هر یک فراهم شود،پس در ادامه همراه پیکسمر باشید.

دوربین آیینه ای و بدون آیینه

خوب اول از همه باید به نکات ظاهری بپردازیم 

بدنه کوچکتر در کنار وزن کم دوربین های Mirrorless در نگاه اول فاحش است، دلیل این سبکی بخاطر حذف شدن آینه های درون دوربین هست به نحوی که آینه مخصوص سنسور و مخصوص چشمی دوربین برداشته شده و به جای آن از قطعات الکترونیکی و اپتیکی استفاده شده.

تفاوت های عملکردی از همین نقطه شروع میشه و اولین تفاوت در قدرت فوکوس هست، که در دوربین های بدون آینه به دلیل استفاده از نوع خاصی از پردازش تصویر به نام فوکوس اتوماتیک بر پایه نشانگر کنتراست دارای سرعت و عمل کرد کند تری هستند.

در دوربین های آینه ای از سیستم تشخیص اختلاف فاز برای فوکوس اتوماتیک استفاده می شود، این سیستم بر اساس بررسی تصویر از دو زاویه متفاوت عمل می کند تا بر اساس داده های حاصل بداند در صورت فوکوس دوباره کدامین محدوده یا نقطه از تصویر را دنبال کند.

حال در این میان دوربین های خاصی هم موجود هستند که تا حدودی این وضعیت را تغییر داده اند مانند :

Canon Eos R & Eos RP 

که دقیق ترین حالت فکوس دو فازی را وارد دوربین های بدون آینه کرده اند به نحوی که هم چشمی و هم نمایشگر آنها از این سیستم پردازش استفاده می کنن.

وجود چشمی الکتریک برتری خاصی برای دوربین های Mirrorless در مقابل دوربین های آینه ای می باشد، که وضوح و روشنایی بهتری را نسبت به نسخه های فیزیکی ارائه می دهد و دلیل آن پردازش جزئی و توانایی اضافه کردن تنظیمات شخصی در آن است.

نکته دیگر در زمینه طول مدت استفاده شما از دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری است که تفاوتی عظیم میان دوربین های Mirrorless و دوربین های آینه ای ایجاد می کند، به طور مثال در دوربین های آینه ای به طور متوسط در کم ترین حد بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ شات و در بعضی از دوربین ها مانند :

Nikon d3500

Nikon D6 pro DSLR

به ترتیب ۱۵۰۰ و ۳۵۰۰ شات را برای شما به ارمغان می آورند که در حالت عکاسی ورزشی یا سرعتی می توانید دو برابر این تعداد را ثبت کنید.

از جهتی دوربین های بدون آینه تنها ۳۰۰ تا ۴۰۰ عدد شات را پشتیبانی می کنند آن هم در بهترین حالت چرا که این دوربین ها همیشه برای نشان دادن تصویر از نمایشگر استفاده می کنند که هم نمایشگر چشمی و حالت زنده در آنها ازین سیستم پیروی می کنند.

در این میان دوربین A9 II sony 

تعداد شات ۵۰۰ تا ۶۹۰ شات را به عنوان سرسخت ترین دوربین Mirrorless در نگهداری انرژی برای شما فراهم می کند‌.

برای تکمیل مقایسه های تکنیکی این دوربین ها باید به اندازه کوچکتر ولی کمیاب تر لنز، در دوربین های Mirrorless اشاره کرد 

و خوب در این میان شرکت سونی از رقبای دیگر خود که در زمینه تولید دوربین نیز فعالیت دارند پیشی گرفته و تعداد و انواع زیادی از لنز های بدون آینه را برای دوربین های خود می سازد.

خوب در مرحله برسی عملکرد عکاسی و فیلمبرداری دوربین های Mirrorless در زمینه فیلمبرداری بهتر عملکرده و انتخاب بسیار مناسبی برای سازنده های تیزر های تبلیغاتی و سینمایی است چرا که مراحل تدوین و پردازش فیلمبرداری این دوربین ها نیز متفاوت است.

اما در زمینه عکاسی از درصد بالایی از دوربین های آینه ای بهتر عمل کرده و مناسب ترین دوربین برای امور تبلیغاتی و مدلینگ می باشد.

به طور کلی تفاوت کیفی دوربین های این دسته قابلیت مقایسه ای ندارد چرا که هر دو گروه طیف گسترده ای از سنسور ها را برای این منظور استفاده می کنند که منجر به تفاوت نهایی در نتیجه کار می شود، پس حتما به مشخصات کلی این دسته از دوربین های تازه وارد توجه نکنید و به طور قطع بدانید که آینده دوربین های عکاسی در دستان دوربین های بدون آینه است، آینده ای که خیلی دور نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر و با خبر شدن از جدیدترین اخبار ما، سایت و صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۴-۱۰ ۲۱:۱۳:۱۸ ب ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com