نکات عکاسی گلیچ و مفهومی

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۸-۲۰ ۱۷:۴۱:۱۹ ب ظ

در مقاله امروز قرار است، شما را با دنیای گلیچ بیشتر و بیشتر آشنا کنیم، پس اگر به دنبال تولید عکس های گلیچ و مفهومی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

Glitch photography

انتخاب عکس مهم ترین نکته برای شروع این پروسه است، عکس های ساده و مینی‌مال بیشترین تاثیر گذاری را دارند، به این خاطر که عکس های ساده با جزئیات کمتر در بک گراند و طیف رنگی، توانایی بیشتری را در بلد کردن سوژه در گلیچ دارند، پس برای عکس گلیچ خود، بک گراندی ساده در کنار طیف محدودی از رنگ ها به مراتب اثر شما را زیبا تر می کند.

برای گلیچی کردن تصاویر نرم‌افزار های مناسب زیادی موجود است، از جمله Onetap Glitch که به راحتی می توانید، بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کرده و تصاویر خود را گلیچی کنید، تازه کلی آپشن متفاوت هم درش موجوده، که می توانید تک تک آن ها را با توجه به سلیقه خود، مانند رنگ، نور، ضخامت و حتی طیف گلیچ تصویرتان را تغییر دهید.

Glitchr و Mirror Lab از دیگر نرم‌افزار های مشابه این سبک از عکاسی می باشند، که  Mirror Lab با دارا بودن فیلتر های متفاوت تر و متنوع تر، می تواند انتخاب حرفه ای ها باشد.اما برای عکاسان حرفه ای تر که بدنبال اثر گذاری بیشتر اند، چندین برنامه کامپیوتری را نیز معرفی خواهیم کرد، به طور مثال برنامه Glitcher برنامه ای با ده ها فیلتر آماده متفاوت و زیبا، که به واسطه رابط کاربری ساده آن می توانید، تمامی تنظیمات مورد نیاز خود را از صفحه اصلی انجام دهید، فیلتر های متفاوت را اعمال کنید و در نهایت فایل خود را می توانید، هم به صورت GIF و هم به صورت JPEG ذخیره کنید.

Glitch photography

Image Glitch Tool برنامه ای با موتور خودکار بی نظیر. در فیلتر گذاری های خودکار، در این برنامه می توانید چندین فیلتر را به صورت همزمان بر روی تصاویر اعمال کنید و با استفاده از تنظیمات متغیر آن، اثر دلخواه خود را خلق کنید.

Photomosh برنامه ای کاربر پسند، که نسخه تحت وب آن نیز موجود است، عکس خود را آپلود کنید، تا بتوانید هر یک از ۲۷ فیلتر موجود در این برنامه را که خواستید، بر روی تصاویر اعمال کنید.

Audacity و Photoshop از برنامه های حرفه ای گلیچ ساز موجود است، که شما احاطه کاملی بر روی تغییرات ممکنه بر روی تصاویر دارید، اما برای استفاده از آن ها پیشنهاد می کنم، به واسطه کلیپ های آموزشی در یوتیوب فرایند یادگیری خود را تسهیل کنید.

اما روش های کلاسیک گلیچ سازی عجیب تر از آن هستند، که بتوانید فکرش را بکنید، برای این کار نیاز به یک کم کوردر یا  VCR قدیمی دارید، می توانید از سوژه خود فیلم بگیرید، و فریم به فریم آن را جلو ببرید، تا گلیچی کاملاً طبیعی را ثبت کنید.

روش اعجاب انگیز دیگه نت پد ویندوز می باشد، برای اینکار فایل خام عکس را کم حجم کنید، سپس فرمت آنرا به Notepad ++ تغییر دهید، یا آن را به واسطه این نت بد اجرا کنید، با چند صد کاراکتر و عدد عجیب و غریب مواجه می شوید، که می توانید با کپی کردن چند سطر آن در قسمتی دیگر از نت پد، اطلاعات موجود در عکس را تغییر دهید، با این کار شما به صورت دستی تصویر خود را گلیچی می کنید.

ممنون که با مقاله ای دیگر همراه ما بودید، برای اطلاع از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما، صفحه اینستاگرام و سایت پیکسمر را دنبال کنید.

 

 


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۸-۱۵ ۱۳:۲۱:۵۶ ب ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com