نکات و چگونگی عکاسی دو نفره

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۴-۲۷ ۱۲:۲۷:۵۴ ب ظ

عاشقانه های عکاسی دونفره یا عکاسی خانوادگی از زیبا ترین لحظات برای ثبت به واسطه دوربین هستند، پس با پیکسمر همراه باشید تا چگونگی بهتر ثبت کردن آنها را بیاموزید.

قلب

در این سبک از عکاسی ارتباط اجتماعی مهم ترین نکته در عکاسی است، برای این منظور بهتر است شما پیش قدم شوید تا صحبتی را با افراد پیش ببرید، از لباسشان تعریف کنید و یا در رابطه با آب و هوا صحبت کنید، تا یخ جمع آب شود، سپس مدیریت روز را در اختیار خود در آورید. 

دوربین خود را معرفی و از آن صحبت کنید، تا دیگران نسبت به نگاه سرد و ماشینی آن معذب نشوند، برای اینکار می توانید طرز کار آن را هم توضیح دهید.

سپس آنها را به طبیعی بودن دعوت کنید، اما نه با خواهش، برای آنها سر گرمی طراحی کنید، از بازی گرفته تا خوردن خوراکی تا بتوانید به راحتی خانواده مورد نظر را به روال طبیعی زندگی بر گردانید و بتوانید لحظات خاص آنها را ثبت کنید.

عشق

موارد زیر را برای ثبت در نظر داشته باشید، که همگی جزئی از روال یک دیدار عاشقانه طبیعی است، ورود زوجین به یک مکان، نشستن آنها، بلند شدنشان، در آغوش گرفتن ها، تکیه دادن ها و حتی بوسه ها که نهایت عشق طرفین را نشان می دهد، سپس جزئیات را به عنوان سوژه در نظر داشته باشید از دستان گره خورده تا ست شدن پوشش طرفین، همیشه عکس هایی را به همراه داشته باشید تا چگونگی قرار گیری هر یک از زوجین را به درستی مشخص کنید، اما اگر باز هم ایده شما را بدست نیاوردند، نترسید و خود وارد عمل شوید، یکی از زوجین را به عنوان مدل در نظر گرفته و خود نیز نقش طرف مقابل را بازی کنید، اما همیشه حد و حدود کاری و حرفه ای را رعایت کنید، به مشتری خود نشان دهید حرفه شما مهم تر از هر چیز دیگریست.

اعتماد به نفس مدل خود را همیشه زیر نظر داشته باشید، به طور کلی روانشناسی در این سبک از عکاسی بسیار کاربردی است، چرا که برای تولید صحنه جذاب توسط زوجین نیاز به شناخت درستی از طرفین دارید، پس حتما با خصوصیات آنها در طول پروژه آشنا شوید و از آنها در این رابطه سوال کنید، مثلا از چه رنگی خوششان می آید یا اینکه به یاد ماندنی ترین خاطره مشترکشان چیست.

برای ثبت درست صحنه ها وجود لنز واید الزامی است، اگر لنز پرتره یا فیکس به همراه دارید چه بهتر، لنز زوم هم می تواند نقش بسیار مفیدی را برای ثبت عکس های قدی از طرفین بازی کند.

لوکیشن عکاسی را به نحوی انتخاب کنید که پتانسیل انواع عکاسی های ممکن از دو نفر را داشته باشد، مانند پارکی که در نزدیکی خود کافه ای مناسب و یا مراکز خرید جالبی دارد، پس نیاز به برنامه ریزی دارید، برای یک برنامه ریزی مناسب شما باید در نظر داشته باشید که فقط بیست درصد از ژست ها و حالت ها را بتوانید ثبت کنید، پس در برنامه ریزی خود متفاوت و متنوع بر خورد کنید، تا بتوانید تمامی احتمالات از نظر آب و هوا، بک گراند ها، برخورد های احساسی و شرایط اجتماعی را در نظر بگیرید.

وجود فیلتر پلاریزه مخصوصاً اگر به دنبال عکاسی در گرمای طلوع و غروب هستید پیشنهاد می شود، سه پایه در این سبک کار برد آن چنانی ندارد، پس برای خود با وجودش دردسر آفرین نشوید.

اگر کسی از زوجین نیاز به دیدن عکس ثبت شده داشت، عکس را بهش نشان دهید، اما در نظر داشته باشید حساسیت زوجین در این رابطه می تواند برای شما اعصاب خورد کن و خسته کننده باشد، پس نیاز باز بینی عکس را از ذهن‌شان خارج کنید، کار راحتی است فقط کافیست، تضمین کنید که تمام تلاش خود را می کنید، تا بهترین عکس ها را ثبت کنید، و برای این کار از هیچ چیز کوتاهی نخواهید کرد. پس هیچ وقت نگذارید آنها احساس کنند شما نمی دانید چیکار می کنید، به قولی این اعتماد به نفس را به آنها بدهید که بهترین عکاس دو نفره در خدمت آنها می باشد، تا آنها هم بیشترین همکاری را با شما بر سر گرفتن عکس مورد نظر شما کنند. 

پس اگر بخواهیم جمع بندی کنیم باید بگیم، تمامی هنر شما برای این سبک از عکاسی در ارتباط شما با زوجین، فرصت طلبی شما و آمادگی ذهنی خلاصه می شود، درست است که هر چقدر کیفیت عکس های ثبت شده بیشتر باشد رضایت شما و زوجین بیشتر می شود، اما مهم ترین نکته ثبت ترکیب دو نفر است که با وجود کنار هم بودن انرژی اصلی زیبایی را تولید می کنند، پس برای تولید و آزاد گذاشتن این زیبایی بیشترین تلاش را بکنید.

پیکسمر را از طریق سایت و صفحه اینستاگرام دنبال کنید تا از جدیدترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما باخبر شوید.

و مثل همیشه عکس های زیبا و خلاقانه دونفره خود را برای ما ارسال کنید.


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۴-۲۳ ۱۱:۰۶:۴۰ ق ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com