نورپردازی در عکاسی از مواد غذایی

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۱۲:۴۱:۵۶ ب ظ

در رابطه با نورپردازی درست از مواد غذایی یا در هر نوع دیگر از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، فقط منبع نور نیست که حائز اهمیت است، پس با پیکسمر همراه باشید تا بتوانید به درستی از نور ها استفاده کنید.

نورپردازی

اول از همه باید سطحی را که از آن عکاسی می کنید کاملا تمیز کنید، تا هیچگونه اثر انگشتی یا چربی روی سطح نباشد، جدای ازین که می توان تمامی این اضافات را در ادیت حذف کرد، اما این کار برای پروژه های دارای آیتم های زیاد برای عکاسی به هیچ وجه پیشنهاد نمیشه، چون هم وقت گیر می شود هم خسته کننده، از همه بدتر لکه های روغن توانایی رفلکت کردن نور را دارند، و این ویژگی چه بخواهید و نخواهید بر روی تمامی پیکسل های عکستان تاثیر گذار است، پس در رابطه با اجسام رفلکتور دقیق تر بر خورد کنید.

ظرف ها را کاملا تمیز کنید، میز و بک گراند خود را کاملا خلوت کنید تا هیچ پارازیتی نوری وارد عکس شما نشود، اما استفاده خلاقانه از آنها را برای تغییر نور از دست ندهید.

برای ثبت بخار یا دود می توانید با استفاده از بک گراندی تاریک و منبع نوری که نور خود را از کناره های تصویر بر روی بخار می تاباند شرایط مناسب را برای ثبت عکس خود فراهم کنید. فراموش نکنید، هر چقدر سرعت شاتر شما بیشتر باشد توانایی شما برای ثبت بخارات و شارپنس تصویر بیشتر می شود، پس وجود لنز با فاصله کانونی کم می تواند به شما کمک شایانی کند.

هر چقدر در استفاده از نور طبیعی مهارت بیشتری به خرج دهید، نتیجه ای حرفه تر و تصویری طبیعی تر خواهید داشت، پس از استفاده نور مستقیم خورشید دوری کنید ( البته این مطلب به صورت حتم و باید نیست، اما معمولاً نتیجه ای نامطلوب دارد پس بستگی به خلاقیت شما دارد. )

با استفاده از رفلکتور ها و دیفیوزر های مناسب نور غیر مستقیم خورشید را بر روی سوژه خود بتابانید، و همیشه هیستوگرام نور را زیر نظر داشته باشید تا نه تنها شاهد اورکسپوز در تصویر، شاهد از بین رفتن دیتیل محدوده های سایه دار هم نشوید. دیوار ها، سقف ها و حتی کف محیطی که در آن عکاسی می کنید، بر روی گرما و جنس نوری که می توانید برای سوژه خود فراهم کنید تاثیر گذار اند، پس می توانید از این خصوصیات به نفع عکاسی خود استفاده کنید.

با تلق های رنگی و منبع نور افکت های خاص خود را ایجاد کنید، تا با استفاده از آن نقاط قوت سوژه خود را پر رنگ تر و یا خاص تر کنید، بازی با نور تماما نشأت گرفته از درک شما نسبت به نور و رفتارش است، که در کنار خلاقیت خود شما بازی شروع می شود، پس در این بازی هیچ محدودیتی در طبیعت وجود ندارد و تمامی محدودیت ها در ذهن شما شکل گرفته اند.

با استفاده از بالا پایین کردن سطح اجسام می توانید میزان نور وارد شده به هر یک، و میزان تشکیل سایه ها را تغییر دهید، پس همیشه در عکاسی از بالای سوژه می توانید از این تکنیک استفاده بسیاری ببرید.

فلش به دلیل خشن بودن نور تولیدی خودش به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود، اما سافت باکس یا رینگ لایت مناسب توانایی بسیار بیشتری را برای تهیه روشنایی با کیفیت بالا را دارند، سافت باکس ندارید؟ اشکالی ندارد تمامی مراکز اجاره تجهیزات عکاسی چندین مدل از سافت باکس و رینگ لایت را دارا هستند، اما تا وقتی که در استفاده از یک منبع نور استاد نشده اید، منبع نور دوم را وارد بازی نکنید.

حال که کلیات بازی با نور را دانستید، نحوه دیزاین و چینش سوژه در تصویر می ماند که آنرا در مقاله بعدی تقدیم شما دوستان همیشگی پیکسمر می کنیم.

برای اطلاع از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما، سایت و صفحه اینستاگرام پیکسمر را دنبال کنید.


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۵-۰۴ ۱۰:۳۷:۳۴ ق ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com