عکاسی در سفر

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۳:۱۳ ب ظ

هر مکان دارای نگاه، فرهنگ، تاریخ، مردم، احساسات، مناظر و داستان‌های خاص خود است. یادگیری چگونگی عکس گرفتن از سوژه‌ها به ثبت تصاویر زیبا توسط عکاسان و ارتباط برقرار کردن دیگران با آن تصاویر کمک خواهد کرد. تکنیک‌ های عکاسی در سفر طی سال‌ها خواندن کتاب، تماشای آموزش‌های آنلاین و تمرین منظم به دست می‌آید، پس اگر تلاش کنید می‌توانید به یک عکاس ماهر تبدیل شوید. در ادامه به نکات مربوط به عکاسی در سفر خواهیم پرداخت تا در سفرهای آینده خود، عکس‌های زیباتری به ثبت برسانید.

 

هروقت صحبت از سفر و مسافرت پیش می آید، بحث سوغاتی داغ میشود. سوغاتی عکاسان، عکس های زیبایی است که می گیرند.

پیکسمردر این مقاله قصد دارد به موضوع هیجان انگیز سفر و عکاسی در مسافرت بپردازد. پس با ما همراه باشید تا قدم به قدم این نکات را با هم بررسی کنیم.

 

  1. زود بیدار شوید و دیر بخوابید :

مهم‌ترین عامل برای یک عکاسی عالی، نور است و وجود نور ملایم، گرما و نور صبحگاهی، تصاویر شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند. زود از خواب بیدار شدن به این معنی است که باید کمتر با گردشگران و عکاسان دیگر برخورد کنید. بهتر است بدانید که طلوع آفتاب تنها زمان برای گرفتن یک عکس عالی با نور خوب نیست، بلکه غروب خورشید هم برای عکاسی عالی است. در عکاسی به ساعتی پس از طلوع آفتاب و ساعتی قبل از غروب آفتاب، لقب ساعت‌های طلایی داده شده است زیرا رنگ‌های ملایم، گرم و سایه‌های دلپذیر در این ساعات بی‌نظیرند. ساعت آبی به ساعت بعد از غروب آفتاب یا قبل از طلوع آفتاب گفته می‌شود که آسمان هنوز آبی است، اما چراغ‌های شهر روشن هستند. در مقابل، عکس گرفتن در ظهر یک روز آفتابی را می‌توان بدترین زمان برای عکاسی در سفر دانست، بنابراین صبح و عصر بهترین نور را برای عکاسی در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

  1. درباره مقصد سفر خود تحقیق کنید :

یش از رفتن به سفر، کتاب ‌های راهنمای سفر به مقصد موردنظر خود را بخوانید تا به شما ایده‌ هایی برای عکس ارائه دهد. اینستاگرام و جستجوی تصاویر در گوگل نیز می تواند کمک شایانی به شما بکند. توجه داشته باشید که داشتن اطلاعات کافی درباره مقصد مورد نظر به شما کمک می‌کند تا آمادگی بیشتری برای عکاسی از محل موردنظر داشته باشید. همچنین با انجام این کار در زمان خود هم صرفه‌جویی خواهید کرد.

 

  1. قبل از عکس گرفتن با مردم صحبت کنید :

تصویربرداری از افراد محلی در یک کشور خارجی برای بسیاری از عکاسان دشوار است. بهترین راه برای انجام این کار آن است که با مردم صحبت کنید. قبل از عکس گرفتن در رابطه با کار خود برای مردم توضیح داده و از آن‌ها برای گرفتن عکس اجازه بگیرید. مردم حتما این موضوع را در نظر گرفته و برای احترامی که به آن‌ها می‌گذارید، ارزش قائل می‌شوند.

 

  1. قانون یک سوم در عکاسی :

یکی از اساسی‌ترین و کلاسیک‌ترین نکات مربوط به عکاسی، درک قانون یک سوم بوده که به شما کمک می‌کند تا به عکسها، عمق و جذابیت بیشتری بدهید. برای انجام این قانون باید تصویر را هم به صورت افقی و هم عمودی تقسیم‌ بندی کنید. هدف از انجام این کار، قرار دادن قسمت‌های مهم عکس در آن بخش‌ها بوده تا به کمک آن فریم تصویر کلی برای چشم خوشایندتر به نظر برسد.

 

  1. از سه پایه استفاده کنید :

همه عکاسان باید برای عکاسی در سفر از یک سه‌پایه سبک مخصوص سفر استفاده کنند. سه‌پایه به شما اجازه می‌دهد موقعیت دوربین خود را تنظیم کرده و آن را در حالت موردنظرتان ثابت کنید. همچنین می‌توانید نوردهی و نقاط فوکوس را تنظیم کرده یا از تکنیک‌های پیشرفته‌ مانند HDR، جمع کردن فوکوس و پانوراما استفاده کنید. سه‌پایه به شما این امکان را می‌دهد تا بدون لرزش دست، عکسبرداری کنید و خلاقیت بیشتری روی تنظیمات دستی دوربین خود داشته باشید.

 

  1. عناصر انسانی را دست کم نگیرید :

تجربه نشان داده است که وجود عناصر انسانی در عکس‌ها جلوه‌ خاصی به آن بخشیده و بینندگان را بیشتر به عکس علاقه‌مند می‌کند. به خصوص اگر بیننده بتواند خود را در عکس تصور کند. انجام این کار احساسات بیشتری به تصویر می‌دهد، به گونه‌ای که انگار خود بیننده در آن عکس حضور دارد.

 

  1. همواره دوربین خود را همراه داشته باشید و صبور باشید :

یکی از جملات معروف در عکاسی در سفر این است که بهترین دوربین همان چیزی است که شما همراه خود دارید. برای رفتن به هر سفری دوربین خود را به همراه داشته باشید، حتی اگر تصور می‌کنید سوژه خوبی برای عکاسی وجود ندارد. زیرا شانس نقش بسیار مهمی در عکاسی دارد. سوژه‌های عکاسی هرگز خبر نمی‌دهند. مثلا ممکن است به هنگام قدم زدن، با یک غروب درخشان، حیوان نادر یا موارد دیگر روبرو شوید. به عنوان مثال، اگر به مکان‌هایی که تا به حال نرفته‌اید، سفر می‌کنید و با محیط آن آشنایی ندارید، دوربین خود را آماده نگه دارید زیرا ممکن است تصاویری زیبا  و ناب را از دست بدهید. در نظر داشته باشید که باید همیشه دوربین خود را از قبل شارژ کرده و آماده نگه دارید. سپس در نهایت صبر و حوصله به دنبال سوژه باشید.

  1. در نهایت از تمامی عکس های خود پشتیبان تهیه کنید :

همیشه از تصاویری که در سفر می‌گیرید، پشتیبان تهیه کنید. بکاپ می‌تواند شامل تصاویر دوربین، تصاویر انتخاب شده و در نهایت تصاویر ویرایش شده شما باشد که می‌توانید به راحتی آن را به یک هارد اکسترنال انتقال دهید. انجام این کار در مواقعی که برای دوربین مشکلی به وجود آید یا به سرقت میرود، بسیار به شما کمک خواهد کرد.

 

پیکسمراز نهایت توجه شما به این مقاله تشکر میکند.

شما می توانید از دیگر مطالب سایت ما نیز دیدن نمایید.


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۱۴:۱۳:۱۳ ب ظ

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com