انواع روش ها در جلوگیری از لرزش در ویدئو ها

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۱۱-۲۵ ۱۶:۰۴:۴۱ ب ظ

درود بر دوستان عزیز پیکسمری در این مقاله به دنبال توضیح برخی از تجربیات خود در زمینه فیلمبرداری هستیم، پس اگر شما هم برای تولید محتوای ویدئویی مناسب دغدغه‌های خود را دارید، این مقاله را دنبال کنید.

استبلایز

یکی از مهم ترین نکات در فیلمبرداری لرزش دوربین هست، که به طرق متفاوتی امکان پذیره، حالا راه حل های زیادی هست که از این اتفاق جلوگیری شه یا به نحوی تاثیر این لرزش ها رو کم تر کرد، ساده ترین راه اینه که به واسطه یک دستگاه استبلایزر و گیمبال فیلمبرداری کنید، تفاوت این دو دستگاه در اندازه و نحوه کارکرد با اون هست، وگرنه هر دو توسط حداقل سه موتر در زوایای متفاوت با استفاده از ژیروسکوپ دیجیتال خود، تأثیر لرزش دست و حرکت دوربین را به حد صفر می رسانند، البته استفاده از گیمبال ساده تر و راحت تر است، چرا که دیگر درگیر وزن زیاد دوربین و اندازه بزرگ استبلایزر ها نخواهید شد.

نحوه دیگر مقابله با آن به صورت فیزیکی در تعدادی از دوربین های سطح بالا یا لنز های آن است، به طور مثال تعدادی از دوربین‌های بدون آیینه همان مکانیسم دفع لرزش و حرکت از سه جهت را بر روی سنسور خود دارند، بدین شکل که سنسور درون دوربین آزادی حرکتی دارد، تا بتوان لرزش ها را دفع کرد، اما در دسته ای دیگر از دوربین ها مانند یکسری از لنز های دوربین های سونی، لرزش گیر لنز ها به قدری خوب ایفای نقش می کنند که کاربر بدون نیاز به استبلایزر می تواند تصاویری با استبلایزر به نسبت بالای ثبت کند.

استبلایز

اما ساده ترین نوع اما محدود ترین و بی کیفیت ترین حالت در استبلایز تصاویر ساخته و پرداخته نرم‌افزار های دوربین و یا برنامه هایی مانند پریمیر است، در این حالت عمل از بین بردن لرزش ها به صورت دیجیتالی انجام نی پذیرد، که نحوه انجام آن می تواند متفاوت باشد، به طور مثال در بعضی از دوربین ها آپشنی وجود دارد که دوربین با استفاده از محدود تر کردن قاب شما، یعنی کوچک تر کردن وسعت دیدی که در محتوا می بینید، می تواند به صورت مجازی تصاویر را استبلایز کند، دلیل این کوچک کردن تصاویر نیز ایجاد کردن محدوده ای برای تنظیم کردن تصاویر در دو محور است به به صورت دو بعدی بر روی محتوا اعمال می شود، این حالت از استبلایز مجازی یکی از انواع رو هایی است که توسط پریمیر قابل انجام است، اما در این برنامه سنگین حالات دیگری از استبلایز موجود است، مانند استبلایز محدوده ای یا دستی که نسبت به یک شی یا شخص در تصویر انجام می شود، اما اگر لرزش دوربین بیش از حد اندازه باشد می تواند، نارسایی های بسیاری را در محتوای نهایی ایجاد کند.

ممنون که همراه ما بودید، برای اطلاع از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما، سایت و صفحه اینستاگرام پیکسمر را دنبال کنید. 


در دسته بندی : - فیلمبرداری

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۱۱-۲۵ ۱۵:۵۱:۴۸ ب ظ

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com