چگونگی عکاسی خیابانی و شهری

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۴-۲۳ ۱۳:۲۵:۱۲ ب ظ

شاید تجربه عکاسی در خیابان برای همه ما پیش اومده باشه، تجربه ای که اگه بهش درست نگاه کنیم می تونه کار هر روز ما بشه، تصور کنید همیشه آماده باشید تا صحنه های خاص شهری را شکار کنید، در مسیر خانه، دانشگاه، محل کار و یا حتی در یک پیاده روی ساده تا نان وایی محل، پس با پیکسمر همراه باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن برای عکاسی در خیابان ها آماده شوید.

عکاسی خیابانی

یک سری تابو ها در رابطه با عکاسی خیابانی یا شهری وجود دارد که سد اصلی شما برای ثبت لحظات خاص می شوند، مهم ترین آن تصور این هست که اگه کسی از عکسی که گرفتین ناراضی باشه یعنی ناراحت شه که ازش عکس گرفتید، می تواند برایتان دردسر ساز باشد.

قطعا اینطور نیست شما از عکاسی در سطح شهر از نظر قانونی محدود نیستید مگر در مناطقی که عکاسی غیر قانونی باشد، پس بدون ترس از قانون در چهارچوب اون از عکاسی لذت ببرید.

عکاسی در خیابان نیاز مند ارتباط گیری اجتماعی بالاست و هر چقدر این ارتباط گیری بیشتر باشه پتانسیل شما برای ثبت عکس های بهتر بیشتر می شود.

عکاسی خیابانی

حال بهترین راه برای تقویت این خصوصیت حضور در اجتماع با یار همیشگی خود، دوربین است، دوربین خودتان را به دیگران مانند یک شخص زنده معرفی کنید و آزادانه با غریبه ها ارتباط بگیرید، برای هنر با هنر صحبت کنید و از این که به عنوان هنرمند شناخته شوید نترسید.

صبر پیشه کنید، صبر در عکاسی به هر شکلی تاثیر مثبتی روی کار شما دارد، از بازی با نور و سایه ها گرفته تا صبر کردن برای ره گذر مناسب. به هر شکل ممکن حوصله بخرج بدین تا با جامعه یک نواخت شوید و آرامش خود را در فضایی که در آن عکاسی می کنید پخش کنید تا بتوانید مردم را با خود همراه کنید.

اندازه دوربین از دیگر نکاتی هست که اهمیت خودش را در این نوع از عکاسی نشان داده، هر چه کوچک تر بهتر، قرار نیست دوربین شما مانند سلاحی خطرناک جلوه کند هر چه ساده تر بهتر اما خوب در انتخاب دوربین دقت کنید، وجود لنز فیکس ۳۵ با لنز ۱۸_۱۳۵ یک ترکیب کامل برای این سبک از عکاسی است، وجود امکان عکاسی کردن در فواصل کم از ضروریت های عکاسی خیابانی است.

عکاسی خیابانی

استفاده از فلش پیشنهاد نمیشه، کلا به یاد داشته باشید کیفیت عکس خروجی به اندازه معنی و مفهوم عکس شما اهمیت ندارد، در این سبک شما باید به دنبال ارتباطات اجتماعی، زندگی روز مره در شهر، بنا ها، سایه ها و قوس ها و حتی حیوانات سطح شهر باشید پس سوژه های شما می توانند تکراری هم باشند اما نیازمند نگاه ویژه و هنری شماست، تا خاص بودن سوژه شما و مفهوم آن باز گوی منظوری باشد که در تک تک پیکسل های آن فریاد زده می شود.

به پوششتان دقت کنید تا به توانید به راحتی در شهر همرنگ مردم شوید تا کمترین توجه را به خود جلب کنید، حال برای راحت تر کردن خود و افزایش سرعت عکاسی بهتر است از گزینه های اتوماتیک دوربین استفاده کنید، مانند F ثابت در تنظیم اتوماتیک و یا ISO ثابت.

دوربین های بدون آینه دسته مناسبی برای عکاسی خیابانی هستند، از کوچکی و سبک بودنشان که بگذریم توانایی فکوس اتوماتیک و دقت عمل در تنظیمات اتوماتیک، این دسته را بهترین انتخاب برای دوربین در عکاسی خیابانی می کند.

یادتان باشد تا عکس های خلاقانه و خاص خودتان را برای مان ارسال کنید و برای اطلاع از تازه ترین اخبار و مطالب ما، صفحه اینستاگرام و سایت ما را دنبال کنید.


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۰۹:۵۲:۲۵ ق ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com