معرفی انواع هم نشینی قسمت دوم

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۹-۰۳ ۱۴:۰۶:۴۲ ب ظ

امروز در ادامه مقاله معرفی انواع هم نشینی در خدمت شما هستیم، تا بتوانیم به واسطه نام بردن انواع این تکنیک، خلاقیت و دید خود را برای عکاسی بهتر آموزش دهیم.

آموزش عکاسی

هم نشینی یا Juxtaposition زمانی اتفاق می افتد، که حداقل دو جزء در تصویر دارای وزن بسیار زیادی از نظر بصری باشد، که باعث می شود بیننده، به هدف و غایت هر یک از دو جز به صورت همزمان فکر کند، در مقاله قبلی از تضاد های حجمی، رنگی و عقلانی صحبت کردیم، حال نوبتی هم باشد، نوبت احساسات در جریان میان اجزا است، پس نوه دیگری از همنشینی، تصاویر احساسی توأم با جزئیات ماشینی یا بی حس است، به طور مثال در این عکس این تفاوت احساسی در دو سطح بک گراند و فور گراند قابل لمس است.

آموزش عکاسی

تقابل انسان و ماشین نیز می تواند، در این دسته احساسی قرار گیرد، این تقابل به قدری جذاب و بحث برانگیز است، که فیلم ها و سریال های متعددی را می توانیم نام ببریم، که قدرت اصلی اثر خود را از این هم نشینی گرفته اند.

نوع رایج دیگر از هم نشینی را می توانیم، به کرات در بیلبورد های تبلیغاتی ببینیم، تقابل میان المان های مفید برای سلامتی و اجزا مضر برای آن، ترفندی بسیار مناسب در روانشناسی است، که ذهن بیننده را بدون هیچ نوشته ای، هدف می دهد، اما خوب این تفاوت صرفاً به واسطه وجود دو المان در کنار هم می تواند اتفاق بیفتد و صد البته، چه بهتر که این تفاوت ها تحت کانسپتی غیر عادی ثبت شوند.

میکس کردن دو کانسپت مجزا در یک اثر واحد، سر رشته معنایی این دست از اثار معمولاً تقابل مرگ و زندگی، فقر و پولداری و صد ها خوب و بد دیگر است، اما ظرافت اصلی کار در کنار هم گذاشتن این کانسپت ها در یک تصویر است، که زیبایی اثر شما را دو چندان می کند. 

در این میان خطوط صاف ابراز کننده، احساسات خشن و خطوط خمیده و موج دار بیانگر نوع لطیف تری از احساسات است، این تقابل میان صاف و خمیده می تواند، تا خط و دایره هم بکشد، چه اعجازی در پس این اشکال و خطوط وجود دارد، که حداقل من را از دوران کودکی به خود جذب کرده است. 

ممنون که باز هم ما را دنبال کردید، خواهش مندم دیگر مقالات این مجموعه را نیز به منظور یادگیری و درک بهتر مطالعه کنید، برای اطلاع از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های روز ما، سایت و صفحه اینستاگرام پیکسمر را دنبال کنید. 

 


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۹-۰۳ ۱۳:۲۳:۳۱ ب ظ

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com