انواع همنشینی در عکاسی

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۹-۰۳ ۱۴:۰۳:۱۶ ب ظ

در این مجموعه مقالات به دنبال معرفی انواع هم نشینی میان اجزا هستیم، پس با پیکسمر همراه باشید، تا به محض دیدن هر یک از این المان ها متوجه موقعیتی عالی برای عکاسی شوید.

آموزش عکاسی

خوب هم نشینی یا Juxtaposition زمانی اتفاق می افتد، که حداقل دو جزء در تصویر دارای وزن بسیار زیادی از نظر بصری باشد، که باعث می شود بیننده، به هدف و غایت هر یک از دو جز به صورت همزمان فکر کند، برای اینکار ممکن است، شما توجهی به وجود این المان ها نکرده باشید و این خود منجر به ثبت تصویری سخت از نقطه نظر هم نشینی شود، اما شما می توانید، با تمرین و دقت کردن به اطراف ذهن و چشمان خود را به وجود این المان ها حساس کنید، فقط در این حالت است، که می توانید هم نشینی را به درستی ثبت کنید.

آموزش عکاسی

خوب اولین دسته از انواع این هم نشینی ها میان اجزا را می توان، در تضاد حجمه های بزرگ و کوچک دید، این تضاد موجب می شود، ذهن بیننده به صورت نا خودآگاه جلب هر دو سوژه شود، ما بقی را بسپارید به ذهن مقایسه گر انسان، اما عجیب ترین نوع آن، تضاد میان واقعیت و خیال است، این تضاد حاصل اختلاف موجود در جدیت هر یک از المان ها است، در این حالت شما می توانید ذهن بیننده را غافل گیر کنید و با این روش توجه بیننده را جلب اثر خود کنید، باید این را هم اضافه کنیم، که در صورت امکان و با استفاده از توانایی پست ادیتینگ می توانید تمامی این هم نشینی ها را تحت عنوان جلوه های ویژه تولید کنید، که امثال معروف این دست از اثار را زیاد دیده اید. 

آموزش عکاسی

اما معروف ترین نوع همنشینی میان اجزا در عکس های سیاه و سفید نمایش داده می شوند، این اختلاف کنتراست و ایجاد حس خوب و بد، از دیر باز مورد استفاده هنرمندان حتی در اولین اثار طراحی و نقاشی انسان ها دیده می شود، پس اگر بگوییم این یک جذابیت ژنتیکی در همگان می باشد، دروغ نگفته ایم. 

تضاد میان چاق و لاغر هم از دسته های جذاب عرصه عکاسی است، قطعاً این تضاد ماندگار را میان لورل و هاردی دیده اید، حتی یک لحظه فکر کردن به اینکه هاردی لاغر کند آدم را ناراحت می کند، پس به تصویر کشیدن این ترکیب جذابیت بیشتری را نسبت به یک تصویر متوازن و معمول دارد. 

ممنون که ما را با این مقاله همراهی کردید، اما از یاد نبرید که این مجموعه مقاله ادامه دارد، برای اطلاع از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های روز ما، سایت و صفحه اینستاگرام پیکسمر را دنبال کنید. 

 


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۹-۰۳ ۱۳:۲۲:۲۶ ب ظ

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com