هنر طراحی در عکاسی

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۵-۰۶ ۱۷:۴۴:۰۲ ب ظ

در مسیر هنر عکاسی، هنر طراحی هم رنگ لعاب عکس شما را به بازی می گیرد، پس با پیکسمر همراه باشید تا چگونگی طراحی صحنه را برای عکاسی تبلیغاتی خود در صنعت مواد غذایی فرا بگیرید.

food

حداقل یک بک گراند با کیفیت همراه خود داشته باشید، تا خیالتان از بابت همخوانی صحنه و سوژه همیشه راحت باشد، برای این کار تخته چوب، سفره، سبد و صد ها متریال دیگر می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

از اجزائی در کنار سوژه خود استفاده کنید که حکم معرف و یا نمونه ای از سوژه شما را داشته باشند، پس هر چیزی که در صفحه کنار سوژه شما قرار می گیرد برای پر رنگ تر شدن نقش سوژه شما در داستان پشت آن عکس است، نه فقط برای اینکه رنگ آن هماهنگ با سوژه باشد، در این صورت چشم بیننده را از هدف خود دور می کنید و مغز بیننده را مجبور می کنید زیبایی و توجه را در چیزی جدای از سوژه شما ببیند، و این آخرین کاری است که در عکاسی تبلیغاتی به دنبال آن هستید.

از کاغذ های کاهی و یا رنگی برای افزایش تکستچر یا شارپنس محیط اطراف سوژه خود استفاده کنید، بسته به نوع و جنس سوژه، رنگ ها را انتخاب کنید. مثلا برای مواد غذایی از رنگ های اشتها آوری مانند زرد و قرمز و نارنجی استفاده کنید، یا حتی رنگ های قوی مانند سیاه، طلایی و قهوه ای می توانند احساسی لاکچری و با کلاس را به سوژه ببخشند. برای استفاده بهتر از رنگ ها می توانید از چرخه هماهنگی تناژ های متفاوت استفاده کنید.

در صورتی که از گیاهان یا سبزیجات استفاده می کنید، همیشه به شادابی و طراوت آنها توجه کنید، فقط کافیست آنها را در جایی خنک و مرطوب نگهداری کنید، مانند دسته ای از سبزیجات که درون دستمالی مرطوب در یخچال نگهداری می شوند.

food

از کثیف کاری نترسید و خلاقیت خود را وارد داستان عکستان کنید، مثل پخش و پلا کردن سس یا آرد روی سطح کار، یا استفاده درست از مواد اولیه برای درست کردن صحنه ای اشتها آور در کنار بی نظمی آشکار.

استفاده درست از یک نیروی انسانی می تواند باعث انتقال حس توسط انسانی به انسان دیگر باشد، از این نکته برای افزایش خواست مخاطب خود نسبت به سوژه عکاسی استفاده کنید، از در دست گرفتن ران مرغ و به دندان کشیدنش، تا بو کردن غذا توسط شخصی دیگر، پس برای این منظور باید هم سوژه و هم مخاطب خود را به خوبی بشناسید، اینجاست که هنر عکاسی با هنر بازاریابی یکی می شود.

به شعار های تبلیغاتی دقت کرده اید؟ 

به اینکه چقدر در خاطر انسان ماندگارند، چطور؟

راز تمامی آنها در سادگی مطلب و جمله است، پس برای ثبت کردن عکس خود در خاطر بیننده آن را ساده و شیک نگه دارید، اما اگر هدف دیگری نسبت به سوژه دارید می توانید از شلوغی بهره ببرید، پس باید قصد خود از عکاسی را بدانید، مثلا برای منوی رستوران سعی کنید مواد اولیه را به نوعی در عکس نشان دهید که تداعی کننده مزه سوژه باشد.

برای گیرایی بیشتر چشمان بیننده ها می توانید از تضاد ها استفاده کنید، مخصوصاً تضاد در کنتراست، مثل وقتی که فنجانی سفید از چای را در کنار کیکی سیاه رنگ در بشقاب به تصویر کشیده اید، که بر روی تخته ای چوبی با رنگ قهوه ای قرار دارد.

 تا وقتی که با دیدن عکس خودتان از ته دل راضی نشده اید تمامی زوایا و سبک های عکاسی را امتحان کنید، نشد کل ست آپ را از اول بچینید، ولی از ته دل باید از کارتان راضی باشید.

food

و در آخر تا جایی که وقت دارید در صفحات مجازی مانند پینترست به دنبال ایده ها و تصاویر مختص به سوژه های خود باشید، عکسی را که می خواهید بگیرید تصور کنید، اصلا آنرا بکشید، هر فکری که می توانید به آن اضافه کنید و قالب های ذهنی خود و اجتماع را بشکنید، فقط در این صورت می توانید خلاقیت خود را زنده کنید، اما از همه مهم تر اعتماد بنفس داشته باشید و برای بهتر شدن تلاش کنید، همیشه هنرمندانی هستند که از شما بهتر عمل کنند اما این دلیلی نیست که شما از خود فعلی خودتان بهتر نشوید، پس برای پیشرفت روزافزون خود دست به خلق آثار هنری بزنید.

دوست دار همیشگی لحظه های خاص و خوشمزه شما پیکسمر.

برای اطلاع از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما صفحه اینستاگرام پیکسمر را دنبال کنید.

و باز هم مثل همیشه عکس های خلاقانه و زیبا خود را برای ما بفرستید.


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۱۲:۱۹:۳۲ ب ظ

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com