۴ تا از ساده ترین اشتباهات عکاسی

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۱۱-۱۴ ۱۸:۱۸:۴۵ ب ظ

مواظب اشتباهات الکی تو عکاسی باش!!!

چهرتون پشت چیزی پوشیده نشه

عکسای قدیت کامل باشه

خنده خوبه ولی نه همیشه

بهتره مارک لباسا و کلا هات دیده نشه

این نکته ها برای همه موارد عکاسی نیست، اما اگه می خوای عکسات خودمونی تر و طبیعی تر در بیاد. 

عکاسی

خوب ببین عکاسی مدلینگ از اون دسته از عکاسی ها هست که بهتره مدل اصلاً نخنده ولی این برای عکسای شخصی زیاد مناسب نیست، اما همین خنده که باعث گرم تر شدن عکستون میشه، از یه جایی به بعد تکراری میشه و مصنوعی، که دیگه زیبای واقعیش از بین میره، حالا مارک لباس هم همینه، اما اگه مارک کلاه باشه، باید دقت بیشتری کنی، چون تو مرکز توجه عکساتون میوفته. 

دقت کردی وقتی عکس قدیت تا مچ پات یا زانوته بعضاً واقعاً رو مخت میره، اره خوبه اگه پایین تصویر یا کفشاتون از نظر بصری مناسب نباشه، ولی بهتره عکس کامل باشه اگه نخواستی بعدا خودت کاتش کنی. 

تو عکاسی زیاد پیش میاد که یه شاخه ای، دستی، کلاهی یا شالی میاد و صورتتون یا قسمتی از صورتتون رو می پوشونه، اگه پوشوندن صورت یا قسمتی ازش هدفته، بحث فرق داره، اما اگه اینطوری نیست، مواظب باش تا چیزی که از همه اجزای تصویر مهم تر و زیبا تره مستتر نشه. 

حالا این قبیل اتفاقات یه چیز طبیعی به حساب میاد، اما وقتی بیشتر متوجهش می شی که عکس هایی که گرفتی رو نه از روی چیزی که رو ال سی دی دوربین می بینی، بلکه از روی عکسی که تو یه مانیتور بزرگ با تک تک جزئیات میشه دید، بفهمی، یعنی بعد هر جلسه عکاسی که شرکت می کنی یا عکس که می گیری، خودت بشینی و روی عکس هات تحلیل کنی که چیکار می شد کرد، که عکس بهتر بشه، تازه یک سری از اشتباهات تو عکاسی هستن که موقع ادیت متوجهش میشی، ساده ترینشون هم اینه که فایل زخیرت رو از روی RAW

بر داری یا به اشتباه با فرمت 

JPEG 

عکاسی کنی، اینجوری دستت برای هنر نمایی توی ادیت عکس ها خیلی بسته میشه مخصوصاً ادیت رنگ ها، حالا بگین ببینم، این دید رو دارین؟ اگه نداری مشکلی نداره، سعی کن کم کم قوه تحلیل رو در عکس ها تو خودت بالا ببری، اینجوری از هر عکسی که می بینی ساده رد نشی و به نکاتی که عکاس براش مهم بوده پی ببری، بعد می تونی عکس های خودت رو هم بر این اساس تحلیل کنی، اگه تو این تحلیل ها فک می کنی نیاز به اطلاعات بیشتر داری پیشنهادم اینه بری از اولین مقاله ای که نوشتیم شروع کنی و تک تک مقالاتمون رو بخونی، زیاده ولی در عوض کامل ترین مجموعه ای هست که تو ایران می تونید ازش تو عکس چیزی رو به صورت کاربردی یاد بگیری. 

ممنون که همراه با ما بودید، برای اطلاع از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما، سایت و صفحه اینستاگرام پیکسمر را دنبال کنید. 

 


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۱۱-۱۴ ۱۸:۱۵:۰۶ ب ظ

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com