استفاده از سمبل ها در عکاسی

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۵-۲۲ ۱۳:۴۸:۵۵ ب ظ

امروز به دنبال توضیح مختصری در رابطه با سمبل ها هستیم، پس با پیکسمر همراه باشید تا بتوانید از آنها به درستی استفاده کنید.

symbol

هر یک از حیوانات بیانگر صفت یا سمبلی از آن اند، پس با دانستن آنها به عکس خود معنی تازه ای ببخشید، جگوار سمبل قدرت و رعب آوری است، سوسک ها در فرهنگ مصری ها سمبل معاد و زندگی دوباره در پی دگردیسی است.

رنگ ها طیف وسیعی از معانی احساسی و فیزیکی را برای ما به ارمغان می آورند، رنگ قرمز بیانگر گرما و آتش است و در عین حال سمبلی از خون می باشد. رنگ زرد بیانگر اتمام سرما و شروع سر زندگی و نشاط است، در حالی که رنگ سبز سمبل رویش و زندگی می باشد، صورتی نشانگر معصومیت و خصوصیات زنانه است، در حالی که بنفش برای بیان حس اعتماد از خصوصیات لاکچری خود استفاده می کند، آبی برای بیان آرامش استفاده می شود و سمبل آب است.

گل های متفاوت با دارا بودن رنگ های متفاوت هر یک نشانگر سمبلی هستند، به طور مثال رز قرمز سمبل عشق است و اسطوخودوس برای بیان آرامش و قدرت درمانی استفاده می شود، اما میوه ها هم در بین سمبل ها جای خود را دارند، لیمو نشانگر روز های سخت برای آرزو های شیرین است و هلو بیانگر حس خوب و تقوا می باشد، در عین حال سیر بیانگر حفاظت روحی است.

symbol

اما حیوانات قسمت بزرگ تری را در میان سمبل ها در بر گرفته اند، از گربه های باهوش با ظاهر سلطنتی خود گرفته تا سگ های با وفا و اسب های اصیل و قدرتمند که نماد قهرمانی، جنگ و وقار اند.

در این میان قفل و کلید نشانه ای از حسی رمز آلود و محافظت شده است، درحالی که اسکلت بیانگر مرگ و دنیای پسین می باشد.

اما جدای از هر آنچه که توسط اشیا و یا اشکال تحت عنوان سمبل بیان می شود، نحوه ی بیان آن نیز نقش بسیار زیادی در مفهوم کلی تصویر شما دارد، به طور مثال سمبلی که در مرکز تصویر است، خود سوژه صد درصد عکس می باشد، اما اگر همین سمبل در کناره تصویر و یا بک گراند قرار داده شود، تاثیری نهان اما بنیادی در داستان و مفهوم عکس می گذارد.

خوب برای استفاده بهتر از سمبل ها باید درک درستی از خطوط صاف و خمیده، رنگ های روشن و تیره، عمق تصویر و حتی تکرار سمبل در تصویر داشته باشید، تا بتوانید تمامی آنچه که به دنبالش هستید را به بهترین نحو ممکن برای چشمان بینندگان به تصویر بکشید.

در آخر مفاهیم شکل گرفته به واسطه سمبل ها و تکنیک های عکاسی می تواند، لایه های جدید تری از داستان پشت هر تصویر را نمایان کند، پس با استفاده درست و به جای آنها تمام خلاقیت خود را در بیان مفهوم مورد انتظار خود خرج کنید، فقط در ذهن داشته باشید، که سمبل ها تاثیر مستقیمی بر روی ناخودآگاه بیننده می گذارد، پس می تواند به عنوان روشی برای نزدیک کردن تصورات بیننده به تفکر پشت تصویر استفاده شود.

ممنون که با ما همراه بودید، برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه اینستاگرام و سایت پیکسمر را دنبال کنید.


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۶:۴۱:۱۴ ب ظ

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com