نکات اولیه در عکاسی از رعد و برق

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۶-۰۶ ۱۵:۰۰:۱۶ ب ظ

عکاسی از رعد و برق کاری مهیج و اعجاب انگیز است، با پیکسمر همراه باشید، تا انواع آن و چگونگی ثبت مناسب آنها را فرا بگیرید.

thunder

رعد ها در سه دسته هوا به زمین، ابر به ابر و درون ابری تقسیم می شوند، برای ثبت رعد های هوا به زمین، از لنز مید رینج استفاده کنید و قابلیت زوم را هم در نظر داشته باشید مانند لنز های ۷۰_۲۰۰

و برای ثبت عکس رعد تشکیل شده در میان ابر ها از لنز های واید بهره ببرید و اما سخت ترین نوع این دسته از عکاسی درون ابر صورت می‌گیرد، پس برای ثبت دقیق آن از لنز های تله فوتو استفاده می شود.

جالب است که بدانید رعد در رنگ های متفاوت ایجاد می شود، رنگ رعد ناشی از ناخالصی ها و عناصر موجود در اتمسفر محیط است، البته ناگفته نماند که گرد و خاک موجود در هوا شامل مقدار زیادی از این ناخالصی هاست، برای ثبت راحت تر این پدیده از لنز هایی با فاصله کانونی حداقلی استفاده کنید.

برای تنظیمات دوربین بهتر است، از 3D matrix metering و White Balance auto استفاده کنید، به همراه داشتن شاتر پرتابل و از راه دور کار شما را هم راحت تر و هم شارپ تر می کند، ( به واسطه تکانش حداقلی بر روی دوربین ) پس ایزوی خود را بر روی ۴۰۰ قرار دهید، اف را برو روی ۵.۶ و سرعت شاتر را بر روی ۱/۴، با این کار می توانید تست شات خود را ثبت کنید و با استفاده از اطلاعات بدست آمده از آن تغییرات مضاعف را اعمال کنید. 

thunder

برای ثبت تصاویر شارپ تر و خشن تر از رعد در سرعت های بالا عکاسی کنید، و در خاطر داشته باشید، هر چقدر اف کم تر باشد نور ها حالت خامه ای تری به خود می گیرند.

حالت اتوفوکوس را خاموش کنید و با استفاده از حالت دستی بر روی جسمی در دور دست که از خود نور ساتع می کند، فوکوس کنید و با استفاده از ابزار های کنترل شاتر مناسب می توانید به راحتی در هنگام مشاهده رعد، تصویرتان را ثبت کنید، چرا که یک سری از شاتر های ریموت مانند MIOPS camera trigger می توانند به صدا، لیز، ریموت و از همه مهم تر نور ناگهانی واکنش دهند و فعال شوند، پس با استفاده از این ابزار می توانید، بسیار دقیق تر عکاسی کنید.

سپاس که با ما همراه بودید، برای اطلاع بیشتر از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما، صفحه اینستاگرام و سایت پیکسمر را دنبال کنید.

 

 


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۶-۰۶ ۱۳:۳۴:۴۹ ب ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com