چگونگی ثبت عکس های پرتره در فرم Long Exposure

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۴-۲۹ ۱۲:۵۴:۳۲ ب ظ

بلاخره نوبت عکاسی پرتره شد، اما نه هر پرتره ای. با پیکسمر همراه باشید تا چگونگی ثبت عکس های لانگ اکسپوژر پرتره را فرا بگیرید.

dance

امیدوارم مقالات گذشته ما را در رابطه با عکاسی لانگ اکسپوژر خوانده باشید، اگر هنوز این کار را نکرده اید، سریعاً با مراجعه به بخش مقالات، قسمت ذکر شده را مطالعه کنید، چرا که نکات مربوط به این مقالات بسیار به یکدیگر مرتبط اند.

اول نیاز به مکانی کاملا تاریک دارید، پس از ورود هر گونه نوری به محیط عکاسی خود جلوگیری کنید، بهترین راه برای این منظور استفاده از اتاقی بدون پنجره است، اگر اتاق شما پنجره داشت، حتما پنجره های خود را به صورت کامل بپوشانید و شب هنگام به ادامه عکاسی خود بپردازید.

برای نورپردازی سوژه خود از هر منبعی می توانید استفاده کنید، برای مثال نور لامپ های معمولی هم می تواند کافی باشد، اما بهترین نوع منبع نوری برای این سبک از عکاسی نور فلش است، چرا که فلش قابلیت خاموش روشن شدن آنی و تنظیم نور خروجی را داراست، که هم مدت زمان تابش نور و هم شدت آن می تواند به سادگی در نتیجه نهایی شما تاثیر گذار باشد.

عکس

 دقت کنید تا منبع اصلی نوری خود را در زاویه ۴۵ درجه با سوژه قرار دهید، تا سایه های تشکیل شده بر روی صورت سوژه اذیت کننده نباشد، و از طرفی نور وارده به صورت سوژه کاملا یک دست باشد.

حال قبل از خاموش کردن اتاق از نور، فوکوس خود را بر روی سوژه مورد نظر به صورت دستی تنظیم کنید، سپس فاصله کانونی لنز خود را در کوچک ترین حالت خود تنظیم کرده و با استفاده از سرعت شاتر و ISO دوربین خود، مقدار روشنایی تصویر مورد نظر خود را تایین کنید.

توجه کنید، ایزوی دوربین هر چقدر افزایش یابد، میزان نویز دریافت شده توسط سنسور شما از محیط بیشتر می شود، پس بهتر است ISO خود را بیش تر از 3200 تنظیم نکنید.

 

حال برای بازی با نور وارده به سوژه خود آماده شوید، اگر فقط از منبع نوری مانند لامپ استفاده می کنید، چند ثانیه از مدتی که در حال ثبت عکس می باشید را به روشن کردن چهره سوژه خود اختصاص دهید، مثلا می توانید هنگامی که شاتر را فشار می دهید منبع نور اصلی را برای دو ثانیه روشن نگه دارید و پس از آن منبع نور را خاموش کنید، این کار را تا وقتی که مدت زمان مناسب برای روشن ماندن منبع نور ( با توجه به تنظیمات مورد علاقه خود ) را پیدا نکرده اید، ادامه دهید. حال می توانید با استفاده از مشخصات بدست آمده از تنظیمات درست و مدت زمان مناسب که برای روشن ماندن منبع نور پیدا کرده اید، شروع به عکاسی خود کنید و هر زمان در طول مدتی که شاتر شما باز هست، انتشار نور از منبع به سمت سوژه را انجام دهید.

اگر از فلش استفاده می کنید، طریقه تنظیم کردن دوربین و نور اصلی به همین شیوه است، با این تفاوت که نتیجه کار شارپ تر و مدت زمان اعمال بهترین تنظیمات کوتاه تر می شود.

در صورتی که هر دو نوع منبع نوری ( ثابت ، لحظه ای ) را در اختیار دارید، می توانید تکنیک بالا را به صورت تلفیقی از دو نوع منبع نور انجام دهید، بدین صورت مناطقی که توسط فلش روشن شده اند شارپ تر و دقیق تر ثبت خواهند شد ( بهتر است بر روی چهره سوژه متمرکز شود ) و مناطقی که توسط لامپ روشن شده اند حالتی بلوری و تار پیدا خواهند کرد.

رقص

حال برای ثبت یک اثر خلاقانه نیاز به حرکت دارید، برای این منظور می توانید از منابع نوری جداگانه برای ایجاد طرحی هنری توسط قلموی خود استفاده کنید، یا می توانید از سوژه خود بخواهید حرکت کند، حتی برای ایجاد حرکتی کنترل شده تر می توانید، دوربین خود را حرکت دهید، اگر باز هم از میزان حرکت ثبت شده راضی نیستید، می توانید در حین حرکت سوژه، دوربینتان را هم تکان دهید.

به عنوان سخن نهایی باید گفت، این سبک از عکاسی تماما وابسته به خلاقیت و ایده های شما دارد، پس برای ثبت یک عکس کاملا زیبا و هنری، در امتحان کردن هیچ چیز کوتاهی نکنید.

برای اطلاع از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما، صفحه اینستاگرام و سایت پیکسمر را دنبال کنید.

و در صورتی که با استفاده از مقاله ما توانستید اثری زیبا خلق کنید، حتما ما را هم در ارتباط با نتیجه کار خود قرار دهید.


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۴-۲۵ ۱۹:۲۸:۵۳ ب ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com