سوژه چیه؟

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۹-۲۳ ۱۳:۵۹:۳۴ ب ظ

درود بر دوستان عزیز پیکسمری، در این مقاله به دنبال توضیح یک سری از خصوصیات و ماهیت سوژه هستیم، پس با ما همراه باشید، تا بتوانید به درستی سوژه مناسب را پیدا و جاگذاری کنید.

عکاسی

انتخاب سوژه مناسب از یک قاب ثابت و مشترک میان دو عکاس، اولین گام ما به سمت ثبت یه عکس مناسب و خوب انتخاب سوژه مناسب است، سپس انتخاب این که چه سوژه ای در چه جایگاهی از تصویر قرار بگیرد، سوژه چه انسان، حیوان، شیئ و رنگ باشد، فرقی ندارد، مهم آن است، که مرکز توجه بینندگان قرار داشته باشد و به نوعی تمامی توجهات را در خود جای می دهد، اما فرق سوژه و فرد یا شیئ چیست؟

سوژه جدای از اینکه می تواند، جسمی فیزیکی باشد، می تواند حالتی مفهومی یا حسی متفاوت باشد، که توسط قدرت بینایی افراد مشخص می شود، به طور مثال عکاسی ابسترکت یا مینیمال می تواند هیچ جسمی را در خود جای ندهد، اما دارای سوژه ای باشد.

در یک سری از سبک های عکاسی سوژه از قبل تعیین شده، مانند عکاسی پرتره، اما در یک سری دیگر از عکاسی ها مانند عکاسی از عروسی ها، چندین سوژه مانند کیک، انگشتر، لباس، کادو و عروس و داماد، در اولیت سوژه ها قرار دارد، اما در یکسری از عکاسی ها مانند عکاسی از مناظر سوژه های مناسب انقدر زیاد هستند، که انتخاب سوژه مناسب را دشوار می کند.

برای تقویت چشمان خود سعی کنید، چشمان خود را بر روی قلبتان متمرکز کنید، اینجوری هر جا رو که دلتون می خواد را می توانید ببینید، برای این دید کنجکاو باشید و خلاقانه به دنبال سوژه باشید، اگر چیزی توجه شما را به خود جلب کرد، مواظب باشید که موقعیت یافتن سوژه جذاب تصویر را از دست ندهید.

با توجه به جزئیات مشکل نداشته باشید این حکم یادگرفتن راه رفتن را برای نوزادان داره، پس بهش زمان بدین.

ممنون که ما رو باز هم همراهی کردید، در ادامه این مجموعه مقالات بیشتر در رابطه با موضوع سوژه و نحوه قرار دادن آن در تصویر صحبت خواهیم کرد، پس برای کسب اطلاعات بیشتر و باخبر شدن از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های ما، سایت و صفحه اینستاگرام پیکسمر را دنبال کنید.

 


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۹-۲۳ ۱۳:۳۴:۱۵ ب ظ

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com