مجموعه نکات قبل از انجام پروژه 3 ( نهایی )

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۴-۱۲ ۱۵:۳۶:۰۳ ب ظ

خوب امروز می خوام درباره نکات نهایی یک پروژه عکاسی و فیلمبرداری برای شما بنویسم.

در ادامه با پیکسمر همراه شما هستیم.

اولین کاری که باید بکنید این هست که به محض اینکه راه ارتباطی بین خودتون و مشتری به دستتون رسید، ارتباط اول رو ایجاد کنید و با صحبت کردن با مشتری حول مسائل پروژه عکاسی و یا فیلمبرداری، با شخصیت مشتریتون آشنا شید تا بتونید بهترین ارتباط ممکن رو باهاشون بگیرید.

دوربین

هر چقدر از اهمیت ارتباط شما با مشتریتون بگم بازم کمه پس حتما این مبحث رو به صورت مفصل توی یک نوشته جداگانه براتون بازش می کنم.

بعد از ارتباط گیری باید در مورد فضای کار اطلاعات جمع کنید که بدونید آیا قرار هست در محیط باز یا بسته عکاسی کنید، چه ساعتی قرار هست پروژه عکاسی انجام شود ( اگر در فضای باز و بدون تجهیزات نورپردازی انجام شود بهتره تایم پروژه توسط خودتون تعیین شود. )

اگر بتونید قبل پروژه محیط کار رو بررسی کنید، و اگر هم مقدور نبود حتما از مشتری در خواست کنید تا عکس یا فیلمی از محیط کار براتون بفرست.

 تا از وضعیت نور و شلوغی محیط مطلع شوید و بتونید مناسب ترین تجهیزات رو با خودتون برای پروژه ببرید و اینکه بدونید از چه لنز هایی قرار هست بیشتر استفاده کنید.

البته به شخصه پیشنهاد می کنم تا جایی که امکان داره تمامی وسایل خودتون برای عکاسی و یا فیلمبرداری را به همراه داشته باشید تا هیچ چیز مانع خلاقیت شما نشه و اگر درخواست مشتری تغییر کرد بنابر هر احتمالی شما آماده باشید یا اصلا شاید همون جا در خواست عکاسی و یا فیلمبرداری دیگه ای از شما توسط فرد دیگه ای هم بشه، پس برای هر چیزی بهتره آماده باشید.

نور، سوژه، هدف از پروژه، محل انتشار عکس ها و غیره مجموعه نکاتی هستند که باید از مشتری در رابطه با پروژه سوال شوند. تا بدونید جدای از تجهیزات قرار هست چه سبکی از عکاسی رو انجام بدین و به چه نحوی بهترین نتیجه برای اون هدف حاصل می شود.

که باز در مورد هر کدوم مفصل صحبت خواهیم کرد.

هیچ قول و قراری که از نتیجش مطمئن نیستید با مشتری نبندید تا تمامی امور طبق برنامه پیش برود.

حتما هواشناسی و تقویم رو چک کنید تا از تمامی احتمالات محیطی با خبر باشید. ( مثل نور و تراکم جمعیت )

حتما مبلغی رو بابت رزرو عکاسی دریافت کنید تا هم مطمئن شید که پروژه انجام میشه و هم راهی باشه که در صورت نیاز بشود از مراجع قانونی پیگیری های شخصی را انجام داد. 

یک سر به اینستاگرام و از اون بهتر Pinterest

بزنید تا بتونید از ایده های موجود در این دو فضای مجازی الهام بگیرید و سبک عکاسی خودتون رو معروف تر کنید.

با در دست داشتن اطلاعات مربوط به مکان انجام پروژه محاسبه کنید که چه زمانی نیاز هست تا به اونجا برسید که بتونید سر وقت سر پروژه حاضر باشید ( البته بهتر هست حداقل نیم ساعت زود تر سر پروژه حاضر شید تا هم با محیط آشنا شوید هم با مردم، و از همه مهم تر تصویر سازی ذهنی خودتون برای اینکه چه کاری قرار هست انجام بدین را سر فرصت تکمیل کنید. )

چیزی که از تجربه پشت سر گذاشتن پروژه های متعدد با پیکسمر برام روشن شد این بود که شما یک هنرمند هستید اما همزمان با تمامی تفاوتهای درونی خود با دیگران اخلاق حرفه ای را نیز با مشتری به درجه اعلا می رسانید پس یک عکاس و فیلمبردار همانطور که ثبت لحظات خاص برایش مهم است به یاد گذاری یک تجربه ماندگار برای مشتری از انجام یک پروژه با شما نیز باید مهم باشد چرا که الان هنر شما کار شما نیز هست.

و منتظر نکات و آموزش های دیگه از ما باشید و برای اینکه بیشتر در جریان کار های پیکسمر قرار بگیرید حتما صفحه اینستاگرام ما رو فالو کنید.

و در آخر مثل همیشه باید بگم بزارید دوربین جزئی از بدن شما باشه.


در دسته بندی : - عکاسی - فیلمبرداری

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۴-۰۵ ۲۱:۵۳:۴۵ ب ظ

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com