همه چیز در رابطه با Intervalometer

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۴-۲۸ ۱۱:۵۱:۱۸ ق ظ

امروز قصد داریم Intervalometer را بررسی کنیم و چگونگی استفاده از آن را به شما آموزش دهیم، پس با پیکسمر همراه باشید تا دلایل و چگونگی استفاده از آن را فرا بگیرید.

رادیوفلش

اینتروالومتر سیستمی است که به واسطه آن عکاس می تواند عکس های متعددی را در فواصل زمانی بالا ثبت کند، یک سری از دوربین های حرفه ای مانند : Canon5D iv و  NikonD850 دارای اینتروالومتر درونی هستند، اما بسیاری از دوربین ها برای استفاده از این سیستم نیاز به تهیه دستگاهی جداگانه برای این منظور هستند، اینتروالومتر های موجود در بازار به دو دسته بی سیم و سیمی تقسیم می شوند، اما تمامی آنها یک کار بخصوص را انجام می دهند.

رادیوفلش

 

این دستگاه، از دسته دستگاه های پر کاربرد و مورد علاقه عکاسان تصاویر لانگ اکسپوژر، تایم لپس و حتی استودیویی است، بزرگ ترین دلیل مشترکی که بین تمامی این عکاسان برای استفاده از این دستگاه مطرح شده است، جلوگیری از لرزش دوربین هنگام فشار دادن شاتر می باشد. تمامی اینتروالومتر ها توانایی تنظیم مدت زمان استراحت شاتر، میان دو شات متوالی را دارند، این بدین معناست که، عکاسانی که به دنبال ثبت تصاویر متعدد از یک یا چندین سوژه در یک قاب به خصوص هستند، می توانند میان تصاویر ثبت شده فاصله زمانی خاصی را تعریف کنند، به طور مثال برای ثبت یک تایم لپس حرفه ای از جوانه زنی یک گیاه تا گل دادن آن عکاس نیاز دارد، تا حداقل فاصله زمانی دو ساعته را میان هر عکس تعریف کند، پس برای ثبت نتیجه نهایی، پروسه ای طاقت فرسا و طولانی از ثبت مکرر یک قاب شکل می گیرد و اینجاست که اینتروالومتر به کمک شما می آید.

خصوصیت مهم دیگری که در این دستگاه تعبیه شده است، امکان برنامه ریزی سرعت شاتر دوربین است، به طور مثال تقریباً تمامی دوربین ها نهایتاً مدت زمان ۳۰ ثانیه را برای تایمی که شاتر می تواند باز باشد تعریف کرده‌اند، اما برای عکاسانی که به دنبال ثبت حرکت دورانی ستارگان در آسمان شب اند، یا عکاسانی که به دنبال ثبت دنباله نوری حاصل از عبور و مرور وسایل نقلیه در خیابانی تاریک هستند، نیاز به مدت زمانی بیشتر از ۳۰ ثانیه برای باز بودن شاتر دارند، پس اینتروالومتر می تواند کمک شایانی به عکاسی لانگ اکسپوژر کند، به نحوی که می توانید مدت زمان چند صدم ثانیه تا چندین ساعت را با استفاده از اینتروالومتر برای باز ماندن شاتر خود تعریف کنید.

 

امکان تعریف تعداد عکس مورد نیاز برای ثبت، پس از فشار دادن دکمه شاتر اینتروالومتر، از دیگر محبت های این دستگاه است و معمولاً تا ۹۹۹ شات را به اضای هر بار فشار دادن شاتر می توانند ثبت کنند. در نهایت امکان تعریف تایمر برای خاموش کردن پروسه عکاسی است، به طور مثال این خصوصیت می تواند بسیار به درد ثبت تایم لپس بخورد، و از ثبت شات های اضافی در طی پروسه عکاسی جلوگیری کند.

پس اینتروالومتر یکی از کاربردی ترین تجهیزات عکاسی برای به بازی گرفتن زمان است، با استفاده از این دستگاه می توانید محدودیت های زمانی دوربین خود را از بین ببرید، و بتوانید عکس هایی خلاقانه و خاص را ثبت کنید.

ممنون که با مقاله ای دیگر همراه ما بودید، برای اطلاع از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما، صفحه اینستاگرام و سایت پیکسمر را دنبال کنید.

 


در دسته بندی : - فیلمبرداری - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۴-۲۵ ۱۷:۱۰:۴۴ ب ظ

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com