نکات عکاسی از ماشین ها و موتور ها

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۴-۲۶ ۱۴:۳۱:۲۸ ب ظ

خوب رسیدیم به ماشین سواری و موتور بازی، عکاسی از این موجودات خشمگین و آتشین می تواند تجربه فوق‌العاده ای برای همه باشد، پس با پیکسمر همراه باشید تا بتوانید به راحتی از آنها عکاسی کنید.

دیتیل مهم ترین نکته در عکاسی از این دسته محصولات هست، پس کاملا با ماشین یا موتور هدف خودتون آشنا شوید و از صاحبان آن ها تا جایی که امکان دارد از خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد آنها بپرسید.

موتور

زاویه دید و قاب بندی خود را به نحوی بسازید که توانایی دیده شدن تصویر توسط چشمان طبیعی انسان به اون صورت نباشد، مثلا بار ها شده که ماشین یا موتوری خاص پارک بوده و شما از کنارش رد شده اید، یا ماشین از کنار شما گذر کرده و شما به تماشای آن پرداخته اید، مطمئن باشید کسی به دنبال دیدن تصویری مشابه این نیست، بلعکس مانند یک دلال ریز بین باشید و از جزئیات کار نهایت استفاده را ببرید تا بتوانید از کوچک ترین خصوصیات وسیله نقلیه برای خاص کردن تصویر خود استفاده کنید.

بار ها پیش آماده که همراهی صاحب یا راننده ماشین و موتور را در عکس ثبت کرده ایم، اگر فکر می کنید روحیات انسانی و ماشینی می توانند در یک قاب با هم عجین شوند، حتما از حضور انسان در تصویر غافل نشوید.

موتورسیکلت

وقتی صحبت از جزئیات می شود، لنز های زوم و نورپردازی خودشان را بیشتر و بیشتر نشان می دهند پس با استفاده از اف بیشتر و فراهم کردن نور مناسب جزئیات در خور توجه را به گرمی ثبت کنید، برای نورپردازی از سافت باکس و دیفیوزر های مناسب استفاده کنید، تا رفلکت حاصل از نور که از سطح فلزی ماشین به وجود آمده تشکیل نشود.

زمان های طلایی روز را از دست ندهید، بدین منظور گرمای طلوع و غروب آفتاب بهترین انتخاب است، پس با حوصله و صبر از آن بهره ببرید.

بک گراند مهم ترین مسئله در این نوع عکاسی است، مطمئنا به دنبال ثبت سطل آشغال یا یک ماشین بدرد نخور در کنار سوژه خود نیستید، پس باز هم حوصله بخرج دهید تا بهترین پس زمینه را برای سوژه انتخاب کنید، البته طبیعت خالص مانند جنگل و دریا همیشه سازگاری زیبایی با ماشین ها داشته اند، مخصوصاً وقتی که ماشین در جاده نباشد.

حال بهتر است فیلتر آن دی و پلاریزه را به همراه داشته باشید تا نور های وارده را تصفیه کنید، البته باز هم حضور یک لنز واید می تواند بسیار کاربردی باشد، چرا که جریان عکاسی را به سوژه نزدیک تر می کند، به نحوی که حتی می توان از پشت ماشین یا رکاب موتور هم عکاسی کرد و از این طریق حس سواری آن را به مخاطبین القا کرد.

ماشین

و اما تکنیک پنینگ 

در این تکنیک باید از سوژه متحرک عکاسی کرد که برای زیبا کردن دو چندان آن با بوک کردن همه چی جز سوژه در حال حرکت، می توان حس سرعت را با زیبای سوژه ادغام کرد، برای این منظور کافیست دوربین خود را بر روی سه پایه قرار دهید، و محدوده ای را برای عکاسی مشخص کنید که ماشین یا موتور قصد گذر از آن را دارند، سپس با نزدیک شدن سوژه به آن شاتر را تا نیمه فشار دهید تا پری فوکوس در آن محدوده انجام شود، به محض رسیدن سوژه به محیط هدف شما شاتر را تا آخر فشار دهید و سوژه را با دوربین خود دنبال کنید، سرعت شاتر بسته به سرعت ماشین و فاصله شما از آن می تواند متغیر باشد پس مجال چندین بر داشت متمادی را به خود بدهید، روش دیگر همراهی ماشین و یا موتور با شما است، بدین صورت که شما در ماشینی دیگر سوژه را دنبال می کنید و سرعت هر دو ماشین به یک اندازه است، در این حالت کار کمی سخت تر است چرا که شما باید دوربینی را که سرعت شاترش را کاهش داده اید برای عکاسی در ماشین از ماشین دیگر استفاده کنید، که خود بیانگر لرزش شدید دست در برهه زمانی بیشتر است، پس نیاز به تمرین بسیاری دارد.

و در آخر به عمق تصویر و هماهنگی میان اجزا دقت ویژه کنید، تا عکس های ثبت شده شما کاملا حالت مجله ای و زیبا به خود بگیرند.

برای اطلاع از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما صفحه اینستاگرام و سایت ما را دنبال کنید، اما یادتان باشد تا عکس های خلاقانه و زیبا خود از ماشین ها را برای ما ارسال کنید.


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۴-۲۳ ۱۱:۰۳:۵۸ ق ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com