ادامه نکات ابتدایی عکاسی و فیلمبرداری قسمت چهارم

آخرین ویرایش در ۱۴۰۰-۰۱-۱۶ ۱۴:۳۳:۳۹ ب ظ

درود بر دوستان عزیز پیکسمری در این مقاله به دنبال توضیح برخی از تجربیات و نکات عکاسی هستیم، که شاید برایتان ساده و ابتدایی بیاید ولی تاثیر آن ها بیش از آن است، که تصورش را کنید.

پیکسل سوخته

برای شروع بهتر است در ارتباط با نور و شدت آن صحبت کنیم، که در مقالات گذشته تا حدودی از کلیات آن حرف زدیم، به عنوان نکته ابتدایی، کم نور بودن بهتر از سوخته شدن پیکسل هاست، این یعنی اگر شما در محیطی تاریک و چه بسا بسیار روشن قرار دارید، که تراکم نوری به صورت همسان نیست، بهتر است در شدت نوردهی کمتری کار خود را انجام دهید، چرا که‌ نور دهی نامناسب یا بیش از اندازه می تواند، رنگ تعدادی از پیکسل های تصویر را سفید کند، این سفیدی باعث می شود که تغییرات رنگ و نور به حالت غیر استانداردی بر روی تصویر اعمال شود و در عین حال عکس شما را بد می کند، این سفیدی پیکسل های شما همان سوختگی پیکسل است، تبعات بسیاری را پیش می آورد، از تاریکی ها نترسید، چرا که با تنظیمات درست نور و رنگ در برنامه های ادیتینگ مانند فتوشاپ و لایت روم می توان رنگ و نوری دوباره به تصاویر تاریک و نا واضح بخشید.

نوردهی که از طریق ایزوی دوربین تنظیم می شود، می تواند مشکلاتی متفاوت تر هم به وجود آورد، مهم ترین آن نویز موجود در تصاویر است، اگر ایزوی شما بیش از حد باشد، اختلالات خاصی را که شبیه به دون دون شدن تصاویر است ایجاد می کند، این دون دون شدگی را نویز تصاویر می نامند و دلیل آن افزایش حساسیت سنسور دوربین نسبت به ایزو های پایین تر است، این افزایش حساسیت سنسور در رابطه با تمامی نور ها و رنگ های ورودی است، پس تمامی رفلکت ها یا امواج نوری که از محیط اطراف می باشد و از قاب شما نیست، می توانند مجال خود نمایی پیدا کنند، پس برای جلوگیری از کاهش کیفیت عکس ها، حد ایزوی دوربین خود را بدانید، چرا که نسبت نویز پزیری دوربین ها متفاوت است.

حال که در رابطه با نوردهی صحبتی کوتاه کردیم، نوبت میرسد به مدت زمان نوردهی که هر تغییری در آن نتیجه ای را در پی دارد، پس برای اینکه بتوانیم، به تکمیل در این رابطه صحبت کنیم، شما را به دنبال کردن مقالات دیگر ما در این مجموعه از مقالات دعوت می کنیم.

برای کسب اطلاع از تازه ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما، سایت و صفحه اینستاگرام پیکسمر را دنبال کنید. 


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۴۰۰-۰۱-۰۵ ۱۲:۳۴:۳۵ ب ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com