آموزش عکاسی پیشرفته با موبایل

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۰:۳۶:۴۰ ق ظ

پیکسمردر این مقاله قصد دارد تا ادامه سری آموزش های عکاسی با موبایل را دنبال کند.

همانطور که می دانید، امروزه ثبت یک عکس خوب، تبدیل به یک هنر شده است. بطوری که خیلی از مردم برای داشتن یک عکس خاص و زیبا، حاضر به پرداخت هزینه های چشمگیری هستند. حال پیکسمرقصد دارد تا به شما آموزش دهد چگونه می توانیم این عکس های خوب را با گوشی موبایل خود بگیریم.  

اگر مطالب قبلی ما را خوانده باشید، به یاد خواهید آورد که در بخش قبلی، با تنظیمات اولیه دوربین گوشی، به عنوان آموزش مقدماتی عکاسی با موبایل، در خدمت شما بودیم. حال در این مقاله، کمی مطالب را گسترده تر کرده و قابلیت های دیگری از دوربین گوشی های هوشمندتان را برایتان شرح خواهیم داد.

mobile

این تنظیمات برای گوشی های آیفون، سامسونگ، هواوی و یا سایر برند ها تقریبا یکسان است.

پس تا آخر این مقاله مانند قبل، پیکسمررا تا آخر دنبال کنید.

 

اگر گوشی آیفون دارید :

1) فعال کردن گزینه HDR :

این گزینه به معنای محدوده دینامیکی بالا است و از جمله مهمترین استاندارد های ویدیوئی در دنیا محسوب میشود. معمولاً تصویری که حاصل استفاده از HDR است، به آنچه ما توسط چشم خود می‌بینیم، بیشتر نزدیک است.

در عکاسی منظور از محدوده‌ دینامیکی، نسبت روشنی تصویر به تاریکی آن است. برای استفاده از HDR  به جای یک تصویر، به ۳ تصویر نیاز داریم بطوری که هر تصویر با میزان جذب نور (یا اسکپوژر) متفاوتی گرفته شده و لذا جزئیات بخش‌های تاریک و روشن در این ۳ تصویر، متفاوت است.

mobile

2) فعال کردن گزینه Live :

از طریق این گزینه، شما می توانید بومرنگ و فیلم های صحنه آهسته با وضوح بالایی را ضبط کنید.

mobile

3) برای ضبط ویدیو با کیفیت بالا، می توانید داخل منو تنظیمات، کیفیت را برروی 4K قرار دهید و در نهایت، تنظیمات را ذخیره کنید.

mobile        mobile

از سری آیفون 7+ به بعد، حالت پرتره بهبود یافته و همچنین بزرگنمایی نوری و تثبیت کننده تصویر را نیز ارائه میدهد. بزرگنمایی نوری و تثبیت کننده تصویر باعث نزدیکی بیشتر و شفاف شدن عکس ها می شود و لنزهای تثبیت شده برای عکسبرداری واقعاً مفید خواهند بود.

4) عکاسی پرتره :

حالت پرتره به شما امکان می دهد تا با یک عمق میدانی عکاسی کنید، که هم باعث افزایش تمرکز تصویر شما می شود و هم به شما امکان می دهد تا آن جزئیات دقیق را واضح تر عکس بگیرید.

mobile

 

اگر گوشی سامسونگ دارید :

1) فعال کردن گزینه HDR .

mobile

2) تنظیمات سایز عکس.

mobile

دارا بودن دو لنز، کنترل دیافراگ، زوم اپتیکال 2 برابر و طیف عظیمی از حالت های عکسبرداری، توقف نفس کشیدن و ... که  دوربین گلکسی نوت 8 سامسونگ تمامی این موارد را دارد.

لنزهای دوگانه سامسونگ نه تنها یک اثر عمق میدانی چشمگیر را ایجاد می کنند، بلکه به شما امکان می دهند عکس هایی با زاویه دید عریض و نزدیک ببندید.

این دوربین همچنین طیف وسیعی از حالت های عکسبرداری را ارائه می دهد، از جمله Pro Mode ، Slow Motion و Selective Focus Mode   که مانند حالت پرتره آیفون، با تولید یک تیرگی پس زمینه، تمرکز پیش زمینه را افزایش می دهد.

اما شاید برجسته ترین ویژگی در Note 8 حالت Food Focus باشد که نور را بهینه می کند و تمرکز را برای به دست آوردن خلاقیت های آشپزی خود با جزئیات ارزشمند، بهتر می کند.

 

اگر گوشی هواوی دارید :

اکثر تنظیماتی که در بالا برای گوشی های سامسونگ ذکر شد، داخل هواوی نیز موجود است.

هواوی با داشتن یک دوربین elite leica ، لنزهای دوگانه و یک حالت PRO قابل تنظیم ، در اصل یک دوربین است و نقش یک استودیوی عکاسی را برای شما  بازی میکند.

دوربین leica می تواند با بهینه سازی رنگ پوست، اشیاء را تشخیص دهد، درخشندگی عکس های پرتره را افزایش داده و باعث می شود فوکوس خودکار سریع تر و کاهش نور در هنگام روشنایی انجام شود.

حالت PRO شما را قادر می سازد تا دیافراگم، ISO، سرعت شاتر و تعادل رنگ سفید را به صورت دستی کنترل کنید. در عین حال طیف وسیعی از حالت های عکسبرداری خودکار از جمله حالت Bokeh را نیز به شما ارائه می دهد. جلوه ای که باعث می شود تاری کلاسیک پس زمینه عمق میدان ایجاد شود. برای حالت PRO می توانید صفحه را به پایین بکشید.

mobile

حال که شما قابلیت های پنهان گوشی خود را یاد گرفتید، می توانید لذت بیشتری از عکاسی و فیلم برداری های خود ببرید.

 

در نهایت، پیکسمراز نهایت توجه و دقت شما به این مقاله تشکر میکند.

شما میتوانید از دیگر مطالب سایت ما نیز بازدید نمائید.


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۵-۰۸ ۱۵:۰۹:۰۷ ب ظ
لیست خدمات پیکسمر
خدمت مد نظر خود را انتخاب کنید

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com