مقایسه عکاسی مونوکروم و سیاه و سفید

آخرین ویرایش در ۱۳۹۹-۰۸-۲۰ ۱۷:۱۲:۱۸ ب ظ

 در این مقاله به دنبال توضیح تفاوت ها و برتری های عکاسی مونوکروم و سیاه و سفید را داریم، پس با پیکسمر همراه باشید، تا بتوانید در انتخاب هر یک از این دو حالت به نحوی کاملاً مناسب برخورد کنید.

monochrome photography

معنی تحت اللفظی مونوکروم تک رنگ می باشد، پس برای رسیدن عکس های به اصطلاح سیاه و سفید از این روش نیاز به پست پراسسینگ عکس ها داریم، برای اینکار در وحله اول باید عکسی مناسب تهیه کنید، تصویری برای این روش از عکاسی مناسب است، که یکی از سه رنگ اصلی و طیف های موجود در آن، اکثریت پیکسل های شما را در گیر کند، برای این کار باید صحنه و سوژه شما در یک طیف رنگی قرار داشته باشد، راه دیگری که می توانید برای این منظور از آن استفاده کنید، تنظیم وایت بالانس و رنگ دوربین می باشد، که می تواند حساسیت دوربینتان را نسبت به یک طیف خاصی از رنگ بیشتر کند، به این نکته دقت کنید، که فقط طیف های یکی از سه رنگ اصلی اکثریت تصویرتان را اشغال کرده باشد.

بعد تهیه یا انتخاب عکس مناسب می توانید، با استفاده از برنامه لایت روم و یا فوتوشاپ، تصاویر خود را به حالت مونوکروم تغییر دهید، این روش در لایت روم توانایی بیشتری را برای خاص شدن در اختیار دارد، چرا که شما با انتخاب رنگ غالب عکس خود می توانید، تمامی تغییرات انجام شده بر روی رنگ و نور را اعمال کنید و در عین حال تصاویر با کیفیت تری تولید کنید.

monochrome photography

اما عکاسی سیاه و سفید دقیقا بر اساس کنتراست و اختلاف کنتراست در نقاط مختلف عکس ایجاد می شود، به نحوی که هر پیکسلی که در تصویر پر رنگ تر باشد و تراکم رنگی بیشتری داشته باشد، در تصویر تبدیل به پیکسلی تاریک تر خواهد شد، این حالت از عکاسی در بیشتر دوربین ها به اشتباه مونوکروم نامیده شده است، البته در این بین عکس های سیاه و سفید ثبت شده توسط دوربین های نیکون، شباهت بیشتری با عکاسی مونوکروم دارد، اما باز هم مونوکروم نیست.

حال تصاویر تولید شده توسط روش مونوکروم، به دلیل بیس و بنیان باکیفیت تر و جزئیات بیشتر خود، پس از انجام پردازش بر روی رنگ و نور، کیفیتی به مراتب بالا تر نسبت به تصاویر سیاه و سفید معمول دارد، چرا که بر خلاف مونوکروم در عکاسی سیاه و سفید، دوربین با فشرده سازی و سوزاندن پیکسل ها نقاط سیاه و سفید را در تصویر ایجاد می کند.

monochrome photography

برای فهم ساده تر این موضوع می توانید هیستوگرام دو تصویر را مجسم کنید که در یکی هم نمودار خاکستری وجود دارد و هم نمودار های سه نگ اصلی، اما در دیگری فقط رنگ خاکستری قابل مشاهده است، این تفاوت به دلیل حذف رنگ های خالص از دیتای اولیه عکس شما شکل می گیرد، این حذف دیتا دقیقا کاری است، که دوربین شما با رنگ های خالص موجود در تصویر سیاه و سفید می کند، پس قاعدتاً کیفیت عکس های خروجی متفاوت خواهد بود.

ممنون که همراه ما بودید، برای اطلاع از تازه‌ترین ترین اخبار و اطلاعیه های مهم ما، صفحه اینستاگرام و سایت ما را دنبال کنید. 


در دسته بندی : - عکاسی

انتشار داده شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۸-۱۹ ۱۲:۱۸:۵۸ ب ظ

آسان، مطمئن، عکس و ویدئوی خود را تولید کنید

ما تا پایان راه، در تمام مراحل، همراه و مشاور شما خواهیم بود.
گارانتی
ضمانت کیفیت محتوا
بازگشت تمام وجه در صورت عدم کیفیت محتوای تحویلی
پشتیبانی
پشتیبانی ۷ روز هفته
پشتیبانی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روز های هفته
بازگشت وجه
لغو سفارش تا ۲۴ ساعت
بازگشت تمام وجه پرداختی پس از لغو سفارش
حریم شخصی
حریم شخصی
دسترسی خصوصی به داده ها در فضای رمزگذاری شده
هئش مصنوعی
هوش مصنوعی
قدرت گرفته از هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت
ذخیره زمان
صرفه جویی در زمان
سهولت مدیریت در تمام مراحل سفارش به صورت غیر حضوری

ارتباط با ما

  • برای مشاوره و همکاری با پیکسمر در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید . ما را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

  • 09107192954
  • 021-91031895
  • تهران، نبش خیابان فلسطین و انقلاب، پ 281 ، ساختمان سرای نوآوری و صنایع خلاق، طبقه 5 ، خانه نوآوری ، پیکسمر
  • pixmer_com